You are the key to my heart - Chapter 52

- ursäkta? Stella är utanför här va? sa jag och lekte sur.
- KOM! skrek dom båda och jag kramade om dom. vi stod där vid julgranen och kramade om varandra medans dom vuxna satt i soffan och sa "aw" hela tiden.



(1. text 2. text 3. facebook)

När kvällen kom så åkte alla hem till sig med sina nya julklappar. Hela vägen hem i bilen tänkte jag på pappa, ljög han verkligen och varför om en så stor sak? om han nu visste att min mamma hade facebook, så varför sa han inte det? jag vill ju veta vem min mamma är, och det vet han. jag vill träffa henne, få veta hur hon bor, känna hennes armar runt mig och veta att hon älskar mig. har pappa något emot det? alltid när jag frågat om vi kunde leta upp henne har han alltid sagt "det skulle jag också vilja" var det också lögn? var hela mitt liv en stor lögn? jag vet ingenting längre. Allt bara snurrar runt och runt. jag lutade mitt huvud mot fönstret och tittade ut, det var helt becksvart ute. allt rörde sig så snabbt, alla neonskyltar i city, alla fulla person som går vinglandes vid buss stationerna, allt. När vi kom hem gick jag dirket och gjorde mig iordning för kvällen och sa god natt till pappa. Jag gick in i mitt rum, stängde dörren och satte på mig dator. Jag tryckte snabbt upp internet och skrev med darrande händer "facebook.com" i den lilla smala runtan längst upp. Medans facebook laddade så trummade jag lite lätt på taneterna med fingrarna, när den laddat färdigt så loggade jag in och tryckte ivrigt på den lilla chattrutan, och där stod hon, med stora bokstäver. Francisca McLeé.
Stella: God Jul!
Eller är det verkligen julafton hos dom än? eftersom klockan är 00.00 här så borde det väl vara julafton där väl?
Francisca: God Jul min älskling, vad önskade/önskar du dig då?
Vad ska jag säga? om jag skulle vara ärlig så önskade jag att jag skulle få träffa mamma, det har jag önskat sen jag var 9. men jag önskade mig ju också louis vouitton så?
Stella: om jag ska vara ärlig önskar jag att jag kunde träffa dig.
skrev jag med darrande fingrar, hoppas hon inte tar det här på fel sätt bara.
Francisca: men gumman då, det ska du ju?
va?! va fan menar hon med det? hur fan skulle jag få träffa henne?!
mina händer darrade oregelbundet och mina tankar bara snurrade runt runt, vad ska man svara på det här?
ska jag fråga varför? vet pappa? om han vet, varför har han inte berättat?
 med mina darriga fingrar började skriva men suddade ut allt igen, skrev och suddade.
Stella: va? vad menar du?
Francisca: Har inte Anders berättat?
okej, så pappa vet? nu levererar han lögn på lögn.. hur ska jag kunna lita på honom nu?
hela min barndom kan ju vara en ända stor fet lögn. måste allt komma på julafton?
Stella: nej. vad är det jag borde veta?
Francisca: jag vet inte om jag ska berätta utan att Anders vet..
herregud? han han fan ljugit för mig! varför ska jag bry mig om honom just nu?!
 det här handlar om mig och min egen mamma! det är inget han behöver lägga sig i..
elelr jo, egentligen han är ändå min pappa.. men ändå!
Stella: Det är säkert lugt, jag snackar med honom sen.
Francisca: okej, men vi har bestämmt oss för att du ska få flytta hit till sommaren och bo här hos mig, för att lära känna mig och så.. jag har redan fixat allt med skolan.

okej, det var ganska kort. men jag ville gärna stanna där ;) 8 kommenterer för nästa. kram Lovisa

Kommentarer
Postat av: Anonym

Asbra

2011-04-10 @ 00:55:33
Postat av: Emma

MEra :)

2011-04-10 @ 00:59:03
Postat av: Maadddiiiiisis

MER!! <33333

2011-04-10 @ 01:12:07
Postat av: josefine

Bäst ju :D meeeer!!!

2011-04-10 @ 09:22:14
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: Nasse

Den är skit bra!!! meeerrrr :D <333

2011-04-10 @ 10:01:47
Postat av: Julia

OH MY GOD! :O

2011-04-10 @ 10:41:50
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: Anonym

meer ! :)

2011-04-10 @ 11:11:45
Postat av: Lydia

MERMERMERMER

2011-04-10 @ 12:07:03
URL: http://absolutlydia.blogg.se/
Postat av: Elise

mera! :D

2011-04-10 @ 13:16:06
Postat av: Madde

Meeeeeeeeeeera!

2011-04-10 @ 18:41:06
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback