You are the key to my heart - Chapter 50

- haha, årets skämt! sa jag och skrattade lite.
- nej men ärligt, dom har rätt. hörde jag en röst säga, jag kände igen den rösten. men jag kände på mig att det var någort mindre bra och vågade inte titta upp.

(1. text, misstolka inte "sweet" vi menar typ rar 2. tomte)

ville jag kolla upp? behövde jag det? måste jag? efter några minuter av tänkande så kollade jag tillslut upp, jag blev inte jätte förvånad när jag såg vem det var. Calle. men seriöst? måste han hålla på? usch. jag har inget emot honom så men från den dagen allt hände så har jag ingen bra realation till Calle, och det vet både han och Lauren. men ändå fortsätter han att älta allt om och om igen. jag ville helst inte svara på det han just sa, jag skulle bara vilja att Lauren eller Jacey kunde tränga sig in i mina tankar och hjälpa mig ur det här. Helst av allt skulle jag bara vilja byta samtalsämne totalt. men det skulle jag inte våga, han skulle titta på mig rakt in i ögonen och försöka se glad ut. även om han inte var..  men vad skulle jag egentligen säga? sekunderna som mer känndes som minuter än sekunder tickade förbi och jag kände pressen att jag skulle få fram något ur min stängda mun. Men inget kom ut ur den, vad var felet? jag öppnade min mun ännu en gång för att försöka säga något och den här gången gick allt som jag tänkt ut i min hjärna
- oj, okej. men isåfall tack. sa jag och tog mig lite lätt för pannan, okej.. det där gick ju väldigt bra!
- haha, lungt sötnos. sa han och flirtade lite. herregud? har han problem eller? måste han flirta med mig hela tiden?! det är ganska störade, också när han vet att jag hatar det.
jag sa inget mer utan gick bara till dom vuxna som redan satt kring deras enorma julgran mitt på golvet. jag satte mig på en ledig plats på golvet och Jacey och Lauren kom efter mig. Calle satte sig brevid dom vuxa som tur var, orkade inte med honom just nu. Som vanligt går Jaceys pappa ut för att "köpa tidningen" och vi andra sitter spända som småungar runt granen och bara väntar på tomten och komma. Efter cirka fem minuter knackar det på dörren och självaste tomten kom in i rummet.
- Har vi några snälla barn här? sa han och "ho"ade. (eller vad det heter)
- JAA! skrek alla och Jacey och Lauren's småsyskon blev helt hysteriska.
- Nej. sa jag och flinade. "tomten" flinade mot mig och blinkade.
- jaha, men då får jag väl gå då.
- NEJ!!!! skrek alla, inklusive Jacey och Lauren.
- okej, då stannar jag, jag har några saker till er här. sa han och alla sprang fram till hans säck och försökte kika i den, det var bara jag och dom vuxna som satt kvar.
- okej, nu ska vi se vad vi har här. sa han och rotade igenom sin säck.
När alla tomten's julklappar var utdelade hade jag fått ett par söta ballerina skor och present kort på och H&M. Sedan skulle alla julklappar undergranen delas ut också, så Lauren kröp fram till granen och började dela ut.
När jag sedan hörde mitt namn vid typ sista paketet så hoppade jag till, det var inte meningen att jag, Jacey, Lauren och alla vuxa skulle få så många julklappar, det var småbaren det var fokus på.
- God jul Stella önskar Jacey. sa Lauren och kollade avundsjukt in i mina ögon. jag suckade och kollade på Jacey.
- vi skulle ju inte ge varandra julklappar? sa jag
- jag vet, man jag ville ge dig det här! sa hon och log värdens bredaste leende.
jag suckade och tog emot paketet och öppnade locket. herregud? det här kan inte vara sant.

kort.
förlåt att jag inte skrivit tidigare idag men jag har mått dåligt och gråtit :( jaja kanske inte ska gå in på så många detaljer ;) men hoppas ni inte tröttnat på vår novell och uppadtering :) men 10 kommentarer för nästa! har precis börjat på den! kram Lovisa

Kommentarer
Postat av: Emma

Bra fortsätt skriva :)

2011-04-09 @ 00:03:36
Postat av: Anonym

meeer :D

2011-04-09 @ 00:10:04
Postat av: Anonym

meeeer

2011-04-09 @ 09:49:08
Postat av: josefine

jättebra! är det något från justin den här gången? meeeeeeeeer!

2011-04-09 @ 10:20:24
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: Anonym

Asbra

2011-04-09 @ 10:51:58
Postat av: Julia

Även om du har mått dåligt så skriver du alltid superbra! Ta en paus om du känner att du behöver det, vi läsare kan vänta på dig tills du mår bra! :D <3

2011-04-09 @ 11:09:00
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: Mathilda

Meeeeeeeeeer!!!!!!

2011-04-09 @ 11:28:23
Postat av: MAdicken

meeeeeer

2011-04-09 @ 12:36:57
Postat av: Lydia

MERMERMERMERMER!<3

2011-04-09 @ 12:42:20
URL: http://absolutlydia.blogg.se/
Postat av: Anonym

meeerrrrrrrrrrr

2011-04-09 @ 15:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback