You are the key to my heart - Chapter 64

Vi åkte vidare till mig och jag kramade om Jacey innan jag började gå mot min port, när jag skulle gå upp i trappan så stannade jag vid första trapp steget, man såg fortfarande spår av blod kvar. Det var rikigt äckligt att se ens eget blod i trappan så jag klev över det och gick sakta upp till vår lägenhet. Jag stod helt stilla framför vår ytterdörr, jag vågade inte gå in. Men efter ett tag av tvekande så tog jag till mig mod och öppnade dörren långsamt, och där stod han. Min egen pappa.

( 1. Text  2. Text  3. Stella, många har viljat ha en bild på henne igen  3. Text, det blev lite mycket texter :P )

jag visste inte vad jag skulle göra, min kropp stelnade till. Våra blickar möttes och jag såg i hans blick att han var ledsen.  Inte ledsen som om han skulle börja gråta utan mer som om han trodde att det var hans fel att allt det här hade hänt.. hur kan han tro det? det var ju mitt fel att jag ramlade och var så klumpig? ingen av oss pratade, vad skulle man säga? jag älskade pappa jätte mycket och jag vill ju verkligen inte att det ska vara så här mellan oss, det är så spänt. Jag tog av mig mina skor långsamt och kände i ögonvrån att pappa kollade på mig, jag gick in till köket och tog ett glas vatten. Pappa gick långsamt och sakta efter.
Jag lutade mig mot diskon och pappa bara stod där framför mig och tittade.
jag orkade inte mer, någon gång måste vi börja prata igen. kanske inte som vanligt idag men vi måste iallafall börja idag.
- okej, vi kan inte ha det så här. sa jag lugt tillslut
- hur vadå? frågade han sakta
- såhär! vi pratar inte längre, vi måste reda ut det.
- du har rätt. så, vart ska vi börja?
- jag vet inte, varför berättade du inte om mamma?
- Stella, det är mycket som har hänt mellan din mamma och mig som jag inte kan berätta.
- varför kan du inte det? sa jag och satte mig på en av stolarna vid matbordet, pappa följde efter och satte sig framför mig.
- Det gör för ont. sa han och suckade.
- jaha, oj förlåt.
- det är lungt, och jag visste inte rikigt om du skulle bli arg eller glad om jag skulle berätta om hennes facebook, hon skulle kunna berätta allt jag gjort och så för dig..
- men har du gjort något dumt eller? sa jag men han suckade bara och bytte ämne.
- men poängen är att jag älskar dig och din lycka betyder allt för mig.
- pappa, du vet hur mycket jag pratat om mamma, hur mycket jag frågat om henne, om du visste något. och det ända du har sagt är nej, även fast du visste.
- jag vet, och det ångrar jag.. väldigt mycket, kan vi inte bara börja om?
jag ville inget mer just nu än att bara börja om på nytt, även fast det kommer bli svårt. Svårt att släppa allt..
- jo, så ska jag till mamma? frågade jag ivrigt
- ja, jag och Francisca tänkte att du kanske skulle vilja lära känna henne bättre och så?
Jag blev jätte lycklig när jag hörde hennes namn, min egen mamma. Jag ska äntligten få träffa min mamma, få känna hennes närhet, få lära känna en del av mig. Som varit gömd under mig i ungefär 10 år..
- ja, jätte gärna! sa jag bara, jag kunde verkligen inte gömma att jag blev så sprallig.
- vad bra, du är där i cirka 6 månader och sedan sommaren om du vill, och såklart får Jacey och Lauren komma och hälsa på.
- what?! 6 månader! Fan var härligt!
herregud.. jag skulle få vara där i 6 fucking månader! jag och mamma kommer ju typ hinna bli bästa kompisar på den tiden!
- haha, ja.. då hinner ni väl lära känna varandra bra?
- men dum huvud, såklart vi hinner!
pappa svarade inte utan bara skakade lite lätt på huvudet.
sen slog det mig, jag vet inte när jag åker eller vart i U.S.A hon bor, jag vet bara att hon bor någonstans i U.S.A..
- föresten, när åker jag? frågade jag lite försiktigt.
- Du åker 4 januari, altså om precis en vecka.. svarade pappa lågt, han var väl rädd att jag skulle bli arg att han inte hade berättat.
jag visste inte om jag skulle vara glad eller ledsen, jag var glad att jag skulle få träffa mamma så snart men ledsen att åka ifrån Jacey och Lauren så snart..
- okej, men pappa? sa jag.
- ja gumman.
- vart i U.S.A bor mamma?
- Atlanta..

så, vet inte riktigt om det blev så långt eller kort ;P men jag har sjukt bra idéer, och alla ni som vill att dom ska träffas och så, det kommer. Jag lovar! 9 kommentarer för nästa del som redan är klar. Bieber Love - Lovisa

Kommentarer
Postat av: Demhat

Sjut bra meeeeeeeeeeeer

2011-04-18 @ 15:12:26
URL: http://foreverjustinvanessa.blogg.se/
Postat av: lydia

MERMERMERMERMER!!

Kan hon inte typ skriva ut på twitter att hon ska till sin mamma och då ser justin det och letar upp henne i atlanta? :D

2011-04-18 @ 15:48:09
URL: http://absolutlydia.blogg.se/
Postat av: Anonym

ASBRAA

2011-04-18 @ 16:06:22
Postat av: josefine

skitbra! justin kommer ju in i bilden snart verkar det som :D haah meeeer!!!

2011-04-18 @ 16:30:32
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: lisa

jättejättejätte bra!

är det jag som är efterbliven eller har inte justin varit med i novellen? xP

2011-04-18 @ 17:00:13
Postat av: lisa

jag skämtade bara lite där! haha, glömsk liten skit jag var då xP

2011-04-18 @ 17:01:25
Postat av: Maddis

jag LOVE IT!! :D <3333

2011-04-18 @ 17:35:15
Postat av: Mathilda

Meeeeeeeeer

2011-04-18 @ 18:23:16
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa nnuuuuuuuuuuuuuu

2011-04-18 @ 18:44:16
Postat av: Madde

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-04-18 @ 20:23:18
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Roxyyyyyyyyy

Mer snälla är BEROENDE!

2011-04-18 @ 20:36:08
Postat av: Anonym

HELL YEAH! ATL SHAAWTY! :D

2011-04-18 @ 21:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback