You are the key to my heart - Chapter 2

Oh no, oh no, oh

They say that hate has been sent
So let loose the talk of love
Before they outlaw the kiss
Baby, give me one last hug

There's a dream that I've been chasing
Want so badly for it to be reality
And when you hold my hand then I understand
That it's meant to be 'cause, baby, when you're with me

It's like an angel came by, oh and took me to heaven
Like you took me to heaven, girl
'Cause when I stare in your eyes it couldn't be better
I don't want you to go, oh no, so

Let the music blast, we gon' do our dance
Bring the doubters on, they don't matter at all
'Cause this life's too long and this love's too strong
So baby, know for sure that I'll never let you go

När jag sjungit klart så...


Aploderade typ alla och några busvisslade till och med , Jacey stod där med tårar i ögonen
Jag gick ner från scenen och under nästan hela festen så var det en massa som sa typ "vad bra du sjunger" och så , egentligen var det liiiite pinsamt att jag just hade sjungit , det var över 200 mäniskor där inne och jag såg till och med några som hade filmat det.
- Gumman! Vad duktig du var! skrek Lauren.
- Nej , du vet lika väl som jag att jag inte kan sjugna. Protesterade jag.
- Tyst nu skitunge! sa hon och kramade om mig.
- Skitunge? frågade jag henne.
- Det är en braaa sak! svarade hon.
- Okej.. svarade jag bara.
Festen börjad leda mot sitt slut och jag hörde Anna och Fredrik säga
- Kan Jacey komma upp på scen? Vi ska ge dig din sista födelsedags present.
Jacey gick upp till scenen och när hon fick det lilla kuvertet och öppnade skrek hon
- OMFB JAG SKA PÅ JUSTIN BIEBERS KONSERT! Även fast hon inte hade mick så hörde man henne.
- ja.. men chilla lite. hörde jag flera skrika från publiken men Jacey bara ignorerade dom och började gå mot mig och Lauren som stod några meter från scenen.
Hon gick fram till oss och kollade på mig och sa
- Ni två mååååste följa med , annars dödar jag er!
- Vet. svarade jag och log.
- Men tänk endå vi ska till New York City bara för en Justin Bieber konsert , EEEEEEEP! sa hon och såg skit lycklig ut.
- Åhh! Tänk om jag blir hans OLLG och sen blir han kär i mig och sen så gifter vi oss och får två barn som heter Emma och Zack. sa Lauren drömmande.
- Du är fan läskig. sa jag och kollade på henne som om hon var skum.
- Tyst med dig din dumma unge , du har ingeeeen smak på killar , hur kan du gilla Ryan Sheckler men inte Justin Drew Bieber the prince of pop? frågade Lauren mig.
- Prince of pop? Wnb Micheal Jackson. sa jag.
- Inte vårat fel att han är så underbar! sa dem och log.
- Underbar? Justin Beaver? Årets skämt, hahahaha! sa jag skrattade jag fram.
- Han är underbar och perfekt , jag menar vad kan man inte älska med honom? frågade Jacey mig drömmande.
- Han är en bäver som har en svamp frisyr? svarade jag.
- Hater! sa dem samtidigt.
- Jag är ingeen hater jag säger bara vad jag tycker! svarade jag.
- Äh , håll tyst! sa Lauren och viftade lite med handen.
Vi stod där och snackade och fler och fler började gå , tillslut var det bara vi tre kvar.
- Justin kom aldrig. sa Jacey fett besviket.
- Men om han hade kommit hade det förstört din födelsedags present och vi är i Sverige , väääärldens minsta och obetydligaste land. sa jag och suckade.
- Men vi ska till NEW YORK och gå på hans konsert! skrek Lauren och Jacey exakt samtidigt.
- Ni är fan läskiga! sa jag och kollade på dem med "Ni-är-skumma" blicken.
- Jag är inte normal men vem har sagt att jag vill det? sa Jacey.
- Precis! sa Lauren.
- Tänk om Bävern inte gillar er då? frågade jag dem och log.
- Håll tyst bajsbarn! sa dem i munnen på varann.
- Haha , jag skämtar bara.. Han skulle älska er för ni är underbara och bäst på alla sätt! sa jag och kramade om dem.
- Naaaw gullig du är! sa dem och log.
Vi åkte hem till Jaceys stora hus som liknade ett palats. Jacey borde liite utanför stan för att
hennes hus aldrig skulle få plats i stan men jag hade gärna bytt med henne.
Vi gick upp i till hennes stora och rosa rum.

- Jacey har nån spytt rosa färg över hela ditt rum eller? frågade jag Jacey.
- Kaxa inte mot äldre. svarade hon och satte sig i sin stora säng.
- Haha , bara för att du gått om en klass! sa jag och jag och Lauren började as garva.
- Tyst med er! svarade Jacey bästemmt. Jag och Lauren fortsatte garva.

På måndagen/Stella's Perspektiv
När jag kom till skolan blev jag attackerad av en skrikade Jacey.
- Vad är det nu då? frågade jag henne.

Kommentera sötnowsar :)

Kommentarer
Postat av: justindb

sv: Ja det kan jag väl, jag länkar er nu så länkar ni mig :)

Nice novell btw!

2011-02-05 @ 18:06:30
URL: http://justindb.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback