You are the key to my heart - Chapter 4

jag hör hur Jacey skriker min twitter rakt in i mobilen och hur justin mumlar något ohörbart precis innan jag stänger av. jag känner hur ilskan stiger mig över kinderna.
- JACEY! skriker jag
- vad? frågar Jacey helt oförstående.
- vad var det där bra för?! ryter jag
- det måste betyda någonting... mumlar hon som svar
- vadå "betyder"? nu hade jag lugnat ner mig lite iallafall.
- att det var just du han ringde upp, just dig han frågade vad du hette, just dig han frågade var du bodde, just dig han flirtade med, just dig han frågade vad din twitter var...



- Men och? Jag vill inte bli stalkad av nån Justin Beaver! sa jag.
- Varför inte? det är ju helt underbart , tänk om han kommer hit.. sa Lauren och drömmde sig bort.
- Suck Lauren. Sa jag och kollade på Jacey som log som ett fån.
Vi gick ut från toan och jag kom på att våran Svenska börjat för länge sen.
- Svenskan har börjat , skynda er! sa jag till Lauren och Jacey och vi nästan sprang till
rummet där vi bruckade ha Svenska.
- Vart har ni varit? frågade läraren som hette Pia.
- Öh , vi behövde fixa en grej. sa Jacey.
- Sätt er! sa hon och var lika dum som vanligt.
Vi satte oss på våra platser och jobbade. Det var tur att det här var dagens sista lektion.
- Nästa lördag händer det! nästan skrek Jacey.
- Vad händer? frågade jag henne.
- Vi ska till New york och gå på Justin's konsert knäpplo! svarade Jacey.
- Fett coolt att han ringde dig! sa Lauren.
- Han ringde mig men han friade till dig , och du säger fett coolt? frågade jag henne ironiskt.
- Vaaa? OMB jag ska gifta med Justin Drew Bieber. skrek hon och alla i korridoren kollade på oss som om vi var helt störda i huvudet.
Vi gick till våra skåp och jag satte på mig mina vita Canada goose och tog min väska.
- Kan ni göra något idag? frågade jag Jacey och Lauren.
- Kan inte måste plugga.. sa Lauren.
- Och jag måste typ städa efter festen igår. sa Jacey.
- Okej syns imorrn. svarade jag och vi började gå mot bussen.
Jag gick av på min hållplats och gick över gatorna för att komma hem.
När jag var hemma så gjorde jag en macka och oboy.
Jag satte på tven och plötsligt så ringde min mobil.
Det var dolt nummer men jag svarade endå.
Stella: Yes?
Justin:
Hej det är jag , Justin. sa Justin.
Stella: Vad vill du? frågade jag honom.
Justin: Jag ville bara prata med dig , kollade din twitter och du är fett söt. sa han och lät glad.
Stella: Okej , du behövde säga det för att? frågade jag honom.
Justin: Vet inte , ville bara att du skulle veta det. svarade han.
Stella: Okej , men jag kan inte prata nu.. har skola duvet. sa jag och innan han sa något
hade jag lagt på. Egentligen var det inte snällt att ljuga men vafan , jag orkade väll inte med honom?
Jag tog min laptop och loggade in på twitter. Jag hade 4 nya followers , det var någon som hette Ryan, En som hette Chaz, Christian och... aah, great? jag visste att det skulle bli såhär. Och sista var Justin Drew Bieber, nu skulle han stalka mig också? Jag kollade på dom andra namnen också och någonstans så kände jag igen dom, långt bak i huvudet. vad ska jag göra? ska jag ringa Lauren och Jacey? nej, jag pratar med dom om det här i skolan imorrn.. ska jag följa Justin? nej, det vill jag inte ens. Jag tryckte på Justins profil och kollade igenom lite, för skojs skull. Han hade twittrat för två minuter sedan:
" playing with Jazmyn and hope you gonna call me back ;) "
menade han mig? nejj, det finns miljoner tjejer där ute som han kan mena. ussch.. jag tålde honom verkligen inte. Varför måste han just stalka mig? i vanliga fall skulle det vara sött men inte om en Bäver stalkar en. Kunde han inte bara stalka någon som skulle uppskata det och lämna mig ifred? typ som Lauren eller Jacey? Det skulle vara så mycket bättre, allt är deras fel.. det var dom som sa att jag skulle prata. När jag klickat runt på internet lite och kollat bloggar och facbook m.m stängde jag av datan och la mig trött ner i min säng och tänkte på vad Jacey hade sagt...
" det måste betyda någonting att det var just du han ringde upp, just dig han frågade vad du hette, just dig han frågade var du bodde, just dig han flirtade med, just dig han frågade vad din twitter var... "
jag bara låg och tänkte en stund innan jag fick för tråkigt och ringde upp Lauren.
Stella: hej min bebis.
Lauren: hejj gumman, vad händer?
ahh.. jag kan verkligen inte vänta till imorrn, jag måste tala om dte för henne, nu.
Stella: inte mycket.. Beavern har börjat följa mig på twitter.. sa jag ogillande.
Lauren: OMFB!? du kan faan inte mena allvar? skrek hon så högt i luren att jag behövde hålla mobilen ifrån mig en stund.
Stella: Lauren, snälla? har du tänkt att jag ska bli döv? sa jag men normal röst.
Lauren: Men seriöst! vi måste ju berätta för Jacey? skrek hon fortfarande lika högt.
Stella: jag hade egentligten tänkt och berätta allt för er båda i skolan imorrn men jag har så jävla tråkigt så jag ringde dig och berättade istället..
Lauren: men då berättar vi väl i skolan imorrn då, Jacey har säkert fullt upp att städa bort allt från festen igår.
äntligen hade Lauren börjat prata normalt igen och jag kunde prata som vanligt i mobilen igen.
Stella: ja.. stackarn, jag vill nästan gå dit och hjälpa. det var ju liksom folk där som blev överfulla.
Lauren: aa. stackarn.
Stella: skulle inte nu göra läxor?
Lauren: jo.. men jag orkat seriöst inte. kan inte jag komma över så kan vi göra något?
Stella: sure.. kom om ca tjugo minuter då?
Lauren: aa då kommer jag.
jag la på och gick ner i köket och tog lite flingor när jag hör min mobil vibbrera igen. Jag går till köks bänken dät jag la den och kollade vem det var. "dolt nummer", igen.. jag vet inte vad som fick mig att göra det men av någon andledning så svarade jag.. kanske för att jag hade så tråkigt och ville ha lite spänning eller något?
Stella: ja?
Justin: du vet vem?
Stella: ja? du är den enda jag känner som är så sjukt konstig att ha dolt nummer.
Jutsin: men du borde ju faktiskt förstå?
Stella: jaja, läcka ut blablablabla.. Lauren och Jacey har redan förklarat, ringde inte du mig för typ 3 minuter sedan?
Justin: Jo.. men jag gillar och prata med dig, du är kaxig.
Stella: är du så beroende av mig eller?
Justin: kanske det kanske?
Stella: aah? snälla? jag gillar dig ju inte ens! han du inte gå och stalka någon bryr sig om Beaver?
Justin: du? jag heter Bieber, annars var det bra. och nej, jag kan inte stalka någon annan.
Stella: okej då... -.- hejdå.
jag la snabbt på innan han han protesterade och jag hörde det ringde på dörren och gick för att öppna.
jag öppnade dörren och där stod Lauren i egen hög person.
- Hejjj! skrek Lauren och kramade om mig.
- Hej gumman, missar du inte och göra läxan nu då? sa jag och kramade henne tillbaka.
- nej då, det var bara no.. det tror ja jag kan. sa hon lite fundersamt
-  okej, jag måste twittra, har inte gjort det på typ evigheter! sa jag och sprang upp och hämta min bärbara dator och vi satte oss i soffan och kolla på Family Guy.

- OMG?! Ryan Butler, Christian Beadels och Chaz Somerz följer ju oxå diiig! skrek Lauren så högt att jag fick hålla för ena örat.
- Ja , vad är det med det? frågade jag henne.
- Men efterbliven.se , Ryan , Chaz och Christian är ju Justins bästa vänner! skrek hon.
- Lauren sluta skrika! sa jag.
- Oj förlåt.. sa hon nästan normalt.
- Gör inget , men seriöst , varför skulle jag bry mig? frågade jag henne.
- För att det är fett coolt ju! sa hon och lät hyper.
- Men kom igen Lauren bli normal nån gång. sa jag.
Hon räkte ut tungan åt mig som en 5åring.
Min mobil började spela Teenage dream - Katy Perry och Lauren sprang upp från soffan och tog den
- Dolt nummer? frågade hon mig innan hon svarade.
- Yes? hörde jag henne säga innan hon började skrika "omb , omb , omb!" om och om och om igen.
- Justin? frågade hon sedan den hon pratade med. innan hon började skrika igen.
Jag tog telefonen från henne.
Stella: Förlåt för det där men Lauren är hos mig , vad vill du?
Justin: Prata med dig shawty. svarade han och man hörde på hans röst att han log.
Stella: Varför? frågade jag honom.
Justin: För att jag gillar att prata med snygga tjejer. sa Justin.
Stella: Då kan du ringa det här nummret ********** sa jag och gav honom Jaceys nummer.
Justin: Vems nummer?
Stella: En tjejs bara.. hon skulle bli fett glad om du ringde henne hejdå! sa jag och lade på.
- Stella varför är du så dryg mot Justin? frågade Lauren mig.
- För att han är värsta palyern , han byter tjej 24/7 och så är han en bäver. sa jag.
- Asså han verkar typ gilla dig , han sa "cutie pie" till mig för att han trodde jag var du. sa Lauren.
- Men asså han är en kändis , han skulle aldrig kunna falla för en vanlig tjej som mig. sa jag samtidigt som jag tänkte eller kunde han?

Det här chaptret har båda jag (Jenni) och Lovisa skrivit , hoppas ni gillar det :)

Kommentarer
Postat av: Julia

Länkbyte? :)

2011-02-06 @ 21:50:47
URL: http://justiindrewb.blogg.se/
Postat av: Anonym

Älskar't :D



Men hon får inte börja gilla han för snabbt ;)<3

2011-02-07 @ 07:48:04
URL: http://jbstoryy.blogg.se/
Postat av: Sofia

Fett bra! Mer idag? :D Älskar novellen!

2011-02-07 @ 15:58:05
URL: http://justindbstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback