You are the key to my heart - Chapter 9

jag må vara kaxig och lite bitchig mot Justin men jag har en känsla av att jag inte kommer komma, av andra kärl...


Stellas perspektiv (framspolning, morgonen efter konserten):

jag vaknade av att solens strålar träfftade mig rakt in i ögonen och satte mig sömnigt upp í min säng, hur mycket var klockan? jag kollade snabbt på min alarm klocka vid sängen och klockan var 12.00. jag tog snabbt bara på mig ett par mjukis byxor som låg hängda öven stols ryggen och tog på mig ett nytt fräsht linne och tog upp mobilen, 3 missade samtal av Lauren.. jag visste det. jag visste att hon skulle bli helt hyper och sådant. jag tog min hotell nyckel mobilen och plånboken och började gå mot Laurens hotellrum. jag gick genom den långa koridoren mellan våra rum och kom tillslut fram till Laurens dörr och knackade på. det tog någta minuter innan hon öpnnade men när hon öppnade såg det ut som om hon just vaknat.
- Godmorgon? sa jag och kollade frågnades på henne.
- Ska du gå på dejten? frågade hon mig.
- Mabye babey. svarade jag och log lite hemlighetsfullt.
- Du måste , måste , måste , måste!! sa hon skiiit högt så typ alla hörde.
- Men okej då.. svarade jag.
- Yaaay! men nu väcker vi Jacey och sen ska vi shoppa! skrek hon och sprang mot Jaceys rum.
Hon bankade väääldigt hårt på dörren och allt jag tänkte var , damp , damp , damp..
Jacey öppnade efter ett par sekunder och såg helt färdig fixad ut.
- Vi ska åka och shoppa! skrek Lauren.
- Så du ska gå på dejten? frågade hon mig och log.
- Bara för att hon tvingar mig. sa jag och kollade elakt på Lauren.
- Blablabla. kom så köper vi en outfite åt dig! skrek dem och tio minuter senare försökte vi
få tag på taxis men det var ju new york = hopplöst. Så vi bästemmde oss för att gå. Det slutade med att jag
kom hem med ett lila linne med text och ett par svarta tights.

(Stella's Outfit)
Innan jag visste ordet av var klockan 14.30 och det var dags att börja gå mot starbucks.
När jag kom dit så kände jag igen Justin , han hade hoodie , keps och svarta wayfarers.
- Hej , du kom! sa han och log brett mot mig medans han kramade om mig.
- Hej , ja jag kom.. svarade jag och besvarade inte kramen särsilt.

(Så såg Justin ut.)
- Berätta lite om dig själv. sa Justin till mig.
- Öh , vad vill du veta? frågade jag honom.
- När fyller du år? frågade han mig.
- 2 april. svarade jag lågt och vi började gå mot entre dörren.
- okej , nice. sa han och hållde upp dörren för mig.
- tack. sa jag ironiskt och gick fram till disken och beställde en latte, justin gick efter och berställde något som jag inte orkade lyssna på. vi gick och satte oss vid ett bord lite längre från alla andra och jag började dricka av min latte.
- du? du kom hit för att ge mig en chans eller hur? sa justin och kollade rakt in i mina ögon, han såg faktist ganska bra ut.. usscch?! nej, det gör han inte! sluta stella!
jag suckade tungt och svarade.
- tekniskt sätt så tjatade Lauren för mycket, men okej.. jag ger dig en chans. sa jag
- kom du bara hit för att Lauren tjejatade? frågade Justin och kollade snällt på mig.
- strunta i det, du fattar inte hur jälva iriterade iblande det är att ha två bästisar som inte ens kan gå tre meter utan att prata om dig. sa jag och himlade med ögonom.
- förlåt för det. sa han.
- va? nej, men dte är inte ditt fel. sa jag och log lite lätt, men seriöst hur kunde jag? det är justin bäver du pratar med värdens bög?
- jag vet att du ser mig som en bög, tjej, dryg eller liknade men det är inte sant, om du bara försöker lära känna mig så kommer du fatta. sa han och kollade på mig.
- okej.. jag ska försöka, men jag vet typ redan allt om dig? sa jag och drack en klunk av min latte.
- det gör väl alla. sa han malligt och bilnkade mot mig.
- dröm och glöm gubben. sa jag och himlade med ögonen.
- men jag vet ju inte riktigt allt om dig, så berätta om dig själv. sa han.
- okej.. jag heter Stella McLée och jag är 15 år, jag bor i Sveriges huvudstad stockholm med min pappa, min mamma bor här i USA efter en skills mässa när jag var fem, mamma är latin amrikan och pappa svensk, mina två bästisar heter Jacey Love och Lauren Cook och Lauren är 15 år som jag och Jacey är 16 och gått om ett år, dom älskar dig som du kanske märkt och Jaceys föreldrar är snorrika. jag rabblade på ganska mycket tills jag kom på mig själv och stängde munnen.
- oj, det var mycket info på samma gång. sa han och bilnkade med ena ögat mot mig.
- men aah, varför skulle jag börja rabbla? sa jag lite för högt än väntat, jag ville egentligen inte att justin skulle höra.
- hahah, du är väldigt vacker.. vet du det? sa justin och kollade in i mina bruna ögon.
faan! vad skulle jag säga nu då? gillar jag honom? NEJ! ALDRIG! men han har faktist väldigt fina ögon..


vad ska hon säga?

det här chapteret har båda skrivit, ganska kort men hoppas ni gillar det.. lite spänning you know ;)

xoxo Lovisa

Kommentarer
Postat av: Linnea

vill ni veta vad jag vill :))?



att ni lägger upp minst 2 kapitel till :DDDd

2011-02-13 @ 10:28:35
URL: http://hhanssson.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Hejsan Jag undrar om du skulle vilja sammarbeta med våran justin bieber novell http://jjustindbieberstories.blogg.se/

det skulle vara jätte roligt och jag tror båda skulle vinna på det M.V.H Lovisa på jjustindbieberstories :]<3

2011-02-13 @ 11:12:55
URL: http://jjustindbieberstories.blogg.se/
Postat av: mirja och sanna

hej kommentera gärna vår justin bieber novell vi har inte kommit långt en men det skulle vara kul om du kunde följa den och kanske slänga in någon kommentar kram mirja och sanna



vi kanske kan göra ett länkbyte med varandra också :D

2011-02-13 @ 12:53:15
URL: http://biieberstory.blogg.se/
Postat av: Anonym

hon får inte bli kär så snabbt!!!

2011-02-13 @ 18:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback