You are the key to my heart - Chapter 109

Jag stängde igen dörren och började gå lite sakta mot trappan när jag känner en hand på mig axel, någon drar bak mig och jag flyger bak och landar på golvet.


Jag landade rakt på rumpan och insåg efter hur ont det verkligen gjorde, jag kollade upp och fråm för mig stod Lucas.. Varför var han här? Eller rättare sagt, han kunde inte vara här. Jag stängde ju ut honom? Eller hade han kommit in igen?

Hans ögon var rejält spända in i mina och man såg på honom att han var sur, varför var han sur? För att jag sa att jag inte ville kyssa honom? Hur kan man bli såg sur att man går i någon annans hem för det?! Det måste vara något annat, men vad skulle det vara? Jag har varit trevlig mot honom hela tiden..

Jag blev lite rädd av hans blick, det ända jag ville just nu var att det blev som i alla super-hjälte filmer. Att hjälten, som i mitt fall är Justin, bara sparkar upp dörren och räddar mig från Skurken, Lucas.

Men det visste jag redan att det inte skulle hända, sådant händer inte i verkligheten.. utan bara i filmer.
Jag ställde mig långsamt upp för att trotsa upp Lucas lite, även fast jag var mycket kortare än honom. Flera centimeter.. men på något sätt kände jag mig så liten och yntlig när man bara sitter där på golvet som ett litet rädd lamm, och när jag då ställer mig upp känner jag mer självsäker, vågar kaxa upp sig lite mot större.

- Vad gör du här? frågade jag Lucas snällt. - Jag trodde du gick.
- Du glömde något. sa han och kom närmre mig, jag visste exakt vart han var på väg.

Jag puttade snabbt bort honom från mig och föste ut honom bestämmt ur huset, innan jag stängde och låste dörren efter mig skrek jag:

- Lucas, du är bara vidrig!

Papparazzisarna slöt sig fort runt omkring huset och Lucas fick knuffa sig fram för att på något sätt komma ut ifrån huset. Jag gick in i hustet igen med ett leénde på läpparna att jag vågat säga det sista till honom utan att min röst skulle låta skakig eller så.

Jag gick in till vardagsrummet, satte på tvn och satte mig bekvämt i soffan. Det första som kom upp på skärmen var Made på Mtv, det var mitt favorit program när jag var mindre. Jag sökte till och med in, men jag kom inte med för att jag inte bodde i USA utan i Sverige.. Då hade jag tyckt att det var så fjantiga regler att jag inte tittat med på det, till du verkar det som.

Efter cirka 20 minuter av tv tittade hör jag låset vridas om, Justin kommer in till vardagsrummet med händerna bakomryggen.
- Hej och välkommen! sa jag högt och skulle precis krama honom när han ryggade undan. - Vad har du bakom ryggen?
- En present, Kom.

Han drog upp mig för trappan och in till hans rum, han satte sig på sin säng med mig brevid och tog fram det han hade haft bakom ryggen, ett mellanstort rött paket med guldiga snören runt, han la det i mina händer och sa:

- Öppna.
- Men, är det till mig? stammade jag fram.
- Ja, vem annars? Öppna nu.
- Jaha, okej.

Jag tog av snörena, rev av allt papper långsamt och det första jag ser är en kartong från.. från, apple.
När allt papper var av så kunde jag se vad det låg i, en iPhone. En vit iPhone 4..
Jag visste inte vad jag skulle säga, tro det eller ej, så var jag helt mållös..

- Herregud Justin! varför köpte du en iPhone 4 till mig?! sa jag och kastade mig runt hans hals.
- Om du har glömt så var det jag som tog död på din gamla. sa han och log.
- Men du behövde inte direkt köpa en iPhone 4?! Vet du hur mycket dom kostar!?
- Eftersom jag just köpte en så vet jag hur mycket dom kostar, ja.
- Ah, du är inte klok Justin Drew Bieber!
- Jo faktist är jag det, det går riktigt bra i skolan. sa han och flinade. - öppna kartongen.

Jag gjorde som han sa och öppnade försiktigt kartongen, där låg den, en vit iPhone..
Jag tog upp den ur kartongen och började inspektera den mer och mer.

- Vänd på den. befallde Justin och jag gjorde som han sa, oh lord..

;O Vad är det?! ;) någon mer som har problem med blogg.se? jaja. vad tycker ni då? Bieber Love - Lovisa

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tkr att du ska fortsätta.

Annars kommer du förlora massor läsare.

jag tkr oxå att du ska försöka med att iaf lägga in ett inlägg per dag. Du kan ju ta in ngr medhjälpare som hjälper dej ?

kram :)

2011-06-03 @ 14:23:39
Postat av: Anonym

så sjukt bra!!

meeeeeeer!

2011-06-03 @ 17:36:23
Postat av: Anonym

Mer:)

2011-06-03 @ 22:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback