You are the key to my heart - Chapter 113

När jag var klar i badrummet, tog jag bilden på mig och la den på mitt nattduks bord, la mig i sängen och studerade den lite nogrannare. Jag kände mina ögon bli tungare och tillslut så somade jag.

Jag kände någon sitta på min säng och stundera mig, mina ögon öppnades långsamt och sedan såg jag mammas snälla ögon möta mina. Jag satte mig sakta upp i sägen och hon makade på sig lite för att jag skulle få plats.

- Godmorgon solstråle. lät hennes ljuva stämma i mina öron.
- Mm, jätte god.. vad är det för dag idag? frågade jag trött.
- Söndag.
- ööh... det känns som om det inte har varit något annat än helg.
- Det är bara för att dagarna har varit långa och händelserika, upp med dig nu. sa hon och smekte mig kind.
- Kanske det.. sa jag bara och fick en flashback från igår, det var inte lite som hände då alltså.
- Föresten, när fick du en ny mobil? mamma tog upp min iPhone som låg brevid mitt foto men det ända som hon såg var fotot på mig som jag satt på nattduksbordet.

- Vart.. hittade.. du den? stammade hon fram.
- Jag såg den hänga i trappan, när satte du upp den? frågade jag försiktigt.
- Det har alltid hängt där.. det är det ända fotot jag fick från din pappa när vi skildes.. jag fick inte ha något med dig och göra har han alltid sagt i hela ditt liv..
- Men, det kan han ju inte säga, du har rätt till att träffa mig. sa jag chockat, jag kunde inte fatta att min, underbara, snälla pappa kunde säga något sådant..
- Jag antar det, men inte enligt honom. sa hon och jag såg en tår rinna ner för hennes kind, hon torkade sabbt bort den och sa. - Nej, men nu tycker jag du borde äta något, klockan är redan 09.30!
- ÅH, Mamma.. kan du fatta det här? bara för att du är morgon människa betyder inte det att alla på hela jorden är det! sa jag och drog täcket över huvudet.
- Äh, kom upp och ät frukost med mig nu, vi har inte träffats på länge.
- Jaha, okej då..

Jag steg långsamt upp ur sängen tog på mig ett par mjukisbyxor över min pyjamas, jag gick ner till köket där mamma redan var igång med att laga en sådan perfekt frukost hon bara kunde. När han såg att jag kom in log hon mot mig och satte på den lilla tvn som satt i köket. Jag gick och satte mig på en av barstolarna bakom köks ön och tittade hypnotiserat på tvn, när jag minst anar det ploppar det upp en bild på mig och Justin igår när han puttade ner mig i hans pool, min maskara hade runnit så att jag var helt svart under ögonen och Justin bara låg ner vid sidan, höll sig om magen och skrattade.

"Senaste nytt, Sorry alla 'Belibers', men Popsensatinonen Justin Bieber har visst fått en flickvän, och den här lyckliga flickan som fångat Biebers hjärta heter Stella Marie McLeé, på lördags förmiddagen när Bieber och McLeé skulle gå ut och kolla på den fina utsikten eller något liknande så puttar Biebs plötsligt i sin flickvän i poolen, har du blivit en bad boy Justin eller är det Stella som påverkat dig? Det undrar alla just nu."

Jag bara satt med öppen mun, mamma som då skulle laga bacon tappade stekpannan och blev som en staty, sten frusen. Vad menade hon med "Har du blivit en bad boy Justin eller är det Stella som påverkat dig?" åh, ibland skulle jag bara vilja strypa alla papparazzis och journalister.. varför ska dom förstöra ens liv ibland?
Jag tog snabbt fjärrkontrollen och stängde av tvn, mamma tog upp stekpannan från golvet och började steka baconen. Ingen sa någonting, hela hustet var helt tyst.

- Behöver du hjälp? frågade jag för att slippa den pinsamma tystnaden.
- Nej då, det är färdigt nu. sa hon, ställde fram allt på bordet och vi började äta.

- Så, vad ska du göra idag då? sa mamma och åt upp ett till bacon.
- Justin hade någon översakning eller något, vet inte vad det är.
- Nej, men vad kul!
- Hoppas det, vad ska du göra då?
- Jag tror jag bara är hemme och slappar idag, får se vad jag gör till kvällen.
- Jaha, okej. Men jag tror jag går upp och kollar med Justin då? sa jag, tog min tallrik och gick till diskmaskinen med den.
- Jaha, okej då.

När jag kommit upp på mitt rum så tog jag snabbt upp min mobil för att ringa Justin, det tog en liten tid för mig att överhuvudtaget komma in på den, jaghar aldrig egentligen gillat tuch mobiler, jagh nöjer med dom gammla hederliga Sony Ericsson och Black berry modellerna. När jag väl kom in och hittat Justin's nummer så tryckte jag på ringa, efter några singnaler svarade han.

- Justin här! sa han och jag blev helt varm av att höra hans röst.
- Hej, Skulle du ge mig den där "översakningen" eller vad det var idag? sa jag uppspelt.
- Det har blivit ändrade planer...

Förlåt att den blev ganska dålig, men jag tar nog ändå en pause eller något över sommarlovet, så kommer jag tillbaka i höst med mycket uppdatering och nya ideér ;) men det kan nog komma in ett par under sommaren också ska ni se. Vilka vill ha mer?

Kommentarer
Postat av: Anonym

ohoh i want some more ;)<333

2011-06-06 @ 21:23:10
Postat av: Julia

Awesome! :)

2011-06-06 @ 22:01:46
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: sandra

Meeer :D As bra<3

2011-06-06 @ 22:27:51
URL: http://astoryaboutjb.blogg.se/
Postat av: Julia

Grymt, meera (L)

2011-06-06 @ 23:46:02
URL: http://justindrewbstory.blogg.se/
Postat av: Ebba

snälla skriv mer det är som en drog för mig ju!

2011-06-07 @ 08:03:09
Postat av: Ellen

JAAAAA !!

2011-06-08 @ 06:55:27
URL: http://ellenn.devote.se
Postat av: Anonym

Asbra

2011-06-08 @ 22:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback