You are the key to my heart - Chapter 115

Jag gick upp ur sängen och in till mitt badrum. Jag tog av mig alla mina kläder, hoppade in i dushen och tvålade in mig runt hela kroppen. När jag sköljt ut allt vatten lindade jag en handduk runt min kropp och gick in till mitt rum igen. När jag kommer in  genom dörrkarmen så ryggar jag snabb bak, herregud..


Jag ser fönstret slå igen med en smäll och jag hoppade ännu en gång till.. Jag vänder mig om av att jag känner att någon tar på min axel, men när jag vänder mig om så är det alldeles tomt. Jag gick in i mitt rum igen, går fram och stänger frönstret. Jag går försiktigt fram till min walk in closet, det första jag ser när jag kommer in är att jag måste städa.. det andra jag ser är min one piece, som jag fick av Jacey som minne.

Den låg på "soff ön" som jag brukade kalla den, även fast det bara var typ som en stor mjuk pall. One Piecen var lite smutsig men var inga så stora problem att jag inte kunde ha den på mig. Jag drog snabbt på mig den med en bikini under i fall att.. Någon kan ju putta i mig i poolen..
Jag satte upp mitt tjocka mörka hår i en lös toffs och gick ner till mamma.

Jag kollade in i köket för att kolla om hon var där, men där var hon inte, jag kollade på hela under våningen men hon syntes inte till någonstans. Hon sa ju att hon inte skulle göra något idag, och klockan var ju ändå 10.30, och hon kunde inte gått och lagt sig igen..
Jag försökte tränga fram dom orden hon sagt vid matbordet om vad hon skulle göra idag medans jag sprang runt och runt som värsta galningen. '

Plötligt hörde jag ett skratt utifrån altanen, jag går rakt mot altanen och när jag öppnar dörren så sitter mamma där vid poolen och solar sig.
Jag smyger sakta fram bakom henne och när jag är tillräckligt nära, bara några millitmeter, så lägger jag mina händer på hennes axlar, böjer mig ner så min mun nästan nuddar hennes öra och tar flera djupa andetag.

Jag hör mammas andetag bli mer och mer panikslagna. När jag minst anar det så flyger hon upp ur sol stolen och hoppar direkt ner i poolen.

- Hahahaha! jag la mig ner på gräset, höll för magen och skrattade. Det var ungefär det här som hände med mig som hände med mamma nyss, gud vad taskig jag var..
- Stella! Du skrämmer ju livet på mig! sa mamma och gick långsamt upp för stegen från poolen.
- Haha, men det var ganska kul.
- Nej, men vad gör du här? skulle inte du vara med justin? sa hon och drog ut vatten från sitt här medans jag tog av mig min one piece och la mig ner brevid henne i en sol stol.
- Jo, men hans stylist kommer hit klockan sex och jag orkar inte bara sitta där uppe.
- Okej. sa hon bara och stängde sina ögon, och detsamma gjorde jag.

Jag måste ha somnat för när jag vaknade så kände jag hur ont jag hade i ryggen och ställde mig snabbt upp. Jag gick in och kollade på klockan som hängde i köket, 18.20. Hur har jag kunnat sova så länge? sov jag dålig i natt eller något?

Jag hann inte tänka eller göra mer förns jag hör hur en ring klocka ljuder och jag springer snabbt mot dörren. Jag öppnade ek dörren och där står en kille och en tjej, jag antar att killen då är Ryan och den andra tjejen hans assistent.

- Tja, jag heter Ryan. sa Ryan och skakade hårt min hand.
- Hej, jag heter Stella.
- Det här är Jasminda, hon tar hand om hår och smink. sa han och gjorde en gest mot tjejen, jag log och nickade som svar.
- Vart vill ni vara? frågade jag när jag precis var nära på att gå uppför trappan.
- Vi kan vara på ditt rum, om det är okej för dig såklart? sa han som svar och log.
- såklart det är, kom. vi går upp till mitt rum och när dom kommer in så stod tjejen som hette Jasminda och gapade mot min Walk in Closet.

- Driver du med mig?! Har du en Walk in Closet?! skrek hon.
- Ja, fick den av mamma när jag flyttade in. sa jag och log.
- Ryan, jag behöver mer betalt. sa hon och nickade lite mot min Walk in Closet.
- haha, det får du inte, då kan du gå. Jag är precis lika duktig som du är.
- NEJ! jag skämtade bara!
- Bra, ska vi börja? sa Ryan och log mot mig.
- Okej. 

Eftersom jag redan duschat så behövde jag inte dusha igen, det första Ryan gör är att gå ner till bilen igen och hämta klänningen som jag skulle ha på mig. Han la klänningen på sängen och tog sedan ut den ut "skyddet" som den hade. Det ända jag kunde göra när jag såg klänningen var att gapa, så vacker! Det var en möstrad, kort fram och lång bak, axelbandlös och verkligen sommrig.

- Skojar du?! sa jag och tog luft. - Ska jag ha på mig den?!
- Ja? men om du tycker att jag ska ha på mig den så kan jag väll prova den.
- Ryan, inte du.. men det är så vacker!
- Ja, det var väll därför han valde den..
- Vem?!
- Justin.
- Valde Justin den här?! frågade jag oförstående.
- Med min hjälp såklart. svarade Ryan som svar och log.

Jag log bara och gick in på toa för att ta på mig den, när jag kom ut så hjälpte Jasminda mig med mitt hår och smink, efter kanske en timme så var allt klart, Ryan höll mina händer över mina ögon och ledde mig mot min spegel. Han släppte sina händer och jag kunde tro att det var jag i spegeln. Jag var ju faktist vacker.

FÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRLÅT!! Jag menar det! Statistiken har också sjunkigt en aning, men det är mitt eget fel.. men så alla vet så är det ungifär cirka 2-4 delar kvar av "You are the key to my heart" Vad tycker ni är/var bäst med novellen?

Kommentarer
Postat av: Julia

Gaalet bra! Hela novellen har varit jättebra hittils iaf. Det jag gillar mest är att den är ganska realistisk,liksom dem flesta novellerna är att dem blir ihop i kapitel 5,har haft sex 2 veckor efter dem träffats etc. Du vet haha xD

2011-06-12 @ 00:06:43
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: Julia

Gaaalet bra

2011-06-12 @ 00:21:20
URL: Ähttp://abieberstorie.blogg.se
Postat av: Ellen

allt är göör bra vill inte att den ska ta slut :( <3

2011-06-12 @ 00:22:50
URL: http://ellenn.devote.se
Postat av: Julia

Skiiiit bra! Det bästa var nog början och bär dem bråkade!

2011-06-12 @ 00:23:05
URL: http://abieberstorie.blogg se
Postat av: Anonym

helt undrebar!! men du ska väl göra fler efter den här? :) <3

2011-06-12 @ 13:05:55
Postat av: maddiee

Jag har varit i Grekland i en vecka och jag följer massa bloggar inom bloglovin. Vet du vilken blogg som hade uppdaterats bäst? DIN! Så himla bäst! Fortsätt

2011-06-12 @ 14:00:25
Postat av: Anonym

asbra

2011-06-12 @ 14:09:44
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeeer!

2011-06-12 @ 17:17:11
Postat av: ebba :D

Grymmiah <3 :D allt med novellen är grymt! det är som en drog ;)

2011-06-13 @ 16:37:23
URL: http://bbieberlovestory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback