You are the key to my heart - Chapter 30

vi alla tre gick in i mitt hotell rum för att kolla på lite tv, när vi just suttit oss i soffan så känner jag att det vibbrerar i mobilen som låg på soffbordet, det var ett sms.
jag tryckte på "visa" och läste...


(Justin och Stellas outfit)

" Vill du gå ut ikväll?<3"
från Justin. jag tryckte snabbt in mobil tangenterna och svarade.
"Såklart! när går vi?<3"
jag fick snabbt ett svar.
"jag kommer och hämtar dig 18.30"
- vem var det? frågade Lauren och kollade mot mobilen.
- Justin. svarade jag bara och la ner mobilen i fickan.
- aha, vad ville han ?
- han frågade om jag ville gå ut idag. sa jag lågt.
- vad svarade du då?
- ja såklart. jag jag lågt igen.
- by the way , du kommer väl ihåg att vi åker imorgon va? Sa Jacey från ingenstans. FAN! det hade jag glömt! hur kan jag vara så sjukt korkad?
- ehm, aa. sa jag lite skamset.
- haha, vad bra då.. har du sagt det till Justin?
- nej inte än, men hur ska jag säga det? "hej justin, jag gillar dig jätte mycket men imorgon åker jag hem och vi ses inte mer. hejdå!" ?
- nej, men Stella för fan, du kan inte dra ut på det så här länge? du måste berätta ikväll!
- ja, jag ska. jag vet att det var fel att inte sagt det tidigare.
- ja? sa helt plötsligt båda sammtidigt och jag hoppade till lite av att Lauren kommit in i diskutionen.
- okej, okej. jag fattar, men jag går in o börjar packa. sa jag lite tystare och gick in till mitt hotell sovrum för att börja packa. jag tog ner dom flesta av alla mina klänningar, t-shirtar o.sv och la ner i min stora rosa resväska som jag ärvt av Jacey när hon fick flera olika andra resväskor av dyrare märken. Jag gick in i badrummet och hämtade alla saker som jag inte skulle använda ikväll eller imorgon bitti.
- när åker vi imorgon?! ropade jag till dom från mitt sov rum.
- halv 10 på morgonen. ropade Jacey tillbaka.
- aaah! inte så tidigt! suckade jag lågt för mig själv.
shit? hur mycket är klockan? jag gick snabbt in till toaletten där det fanns en klocka. 17.30?! skojar du? hur kan det gå så snabbt? jag hoppade direkt in i dushen och rakade mina ben, tvättade håret och tog lite body lotion när jag ändå hållde på. när jag var klar tog jag en handduk runt min nakna kropp och satte upp en turban runt mitt blöta hår. jag trippade ut i mitt sovrum och tog kläderna jag skulle ha till till dejten som jag lagt på den stora sängen i mitten av rummet och gick tillbaka och satte på mig kläderna i det varma badrummet. jag plattade mitt hår lite och sminkade mig ganska natuligt. när jag kollade upp mot klockan igen så var den 18.25 och jag gick ut och tog på mig mina skor.
- ska du gå? har justin kommit? frågade Lauren.
- nej, men han kommer väl snart så det är lika bra att jag tar på mig skorna. sa jag som svar.
det knackade på dörren och jag öppnade snabbt och Justin var lika vacker som alltid, han hade en grå skjorta, en svart väst över och en mörk grå slips.
- hey shawty. sa han när jag öppnade dörren och kysste mig.
- hey. sa jag och besvarade kyssen.
- ska vi gå?
- ja, ska bara hämta min väska.
när vi skulle gå så såg jag att Jacey mimade något mot mig, "berätta!" tror jag..
vi tog hissen ner och när vi kom ut så såg jag återigen den där limosinen som vi hade åkt med hem från bloomingdales. vi hoppade in längst bak och som vanligt så körde Kenny.
- hey, Stella! sa han när jag hoppade in.
- haha, hej på dig med Kenny. sa jag som svar och log mot honom.
han log tillbaka och startade motorn.
- justin , vart ska vi? frågade jag.
- det får du se. sa han och kysste mig på pannan.
efter cirka 3-5 minuter var vi vid en resturang jag kände igen, det var där vi var på vår första dejt.
vi gick bakvägen som vanligt och en servitris ledde oss till vårt bord.
- Justin? varför är vi här? jag har inte direkt bra minnen här ifrån? sa jag och sneglade lite på glovet där Justin hade sjungit.
- ta det lungt gumman, jag vill bara göra allt bra igen, till bra minnen. sa han.
Justin visste redan vad jag ville ha och äta så han hade redan förbeställt och våran mat stod redan på bordet.
etfer vi ätit en stund så kände jag en klump i magen, jag mäste berätta.
- justin.. jag måste berätta en sak. sa jag lågt och kollade ner i bordet, jag ville verkligen inte möta hans blick nu.
- vad har hänt?
- nej, inget har hänt men... vi åker hem imorgon. sa jag och stirrade fortfarande ner i bordet.
- va? sa han bara.
- vi åker imorgon, hem till Sverige.

Justin's perspektiv:

Va? vad var det just hon sa? ska hon hem? ska hon bara lämmna mig? okej, jag visste att det ändå snart skulle bli såhär men inte på det här sättet! jag var kär i henne.
- men hur? var det ända jag fick fram.
- eh? flyger? sa hon lite oförstående
- ja med det fattar jag men ska du bara lämna mig? skrek jag plötsligt och det blev helt tyst i hela resturangen


sådäär, nu har ni chapter 30, den skulle kommit men men.. vad tycks? /Lovisa

Kommentarer
Postat av: Madde

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!

2011-03-24 @ 22:52:05
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Lydia

mer! kan hon inte stanna???

2011-03-25 @ 07:03:40
URL: http://absolutlydia.blogg.se/
Postat av: Julia

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer

Jag älskar din blogg!!!!!!

Kan vi inte få mer nu!!!

2011-03-25 @ 15:26:04
Postat av: Elise

Fan vad bra! :D

2011-03-25 @ 19:03:11
Postat av: jo

Meeeeeeeeeeeeeeeeer ! Jag vill ha mer, håller helt klart med Julia :) <3

2011-03-25 @ 20:35:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback