You are the key to my heart - Chapter 105

När vi var på väg upp för trappan känner jag vatten glaset glida mer och mer för min hand. Plötsligt ramlar den ut ur min hand och krossas mot den hårda trappan.


Det slog till i golvet och helt plötsligt låg det små glas bitar överallt i hela trappan. Min hand var helt fast i en possition, det var som om glaset fortfarande var i min hand. Men ändå inte. Jag kände en hand på min axel och jag ryggade fort bak.

- Justin, vad hände? Stellas röst lät inte lika sammetslen och fantastisk som vanligt utan lite mer oroad..
- Jag vet inte.. jag var på väg upp och sen bara ramlade den.
- Mår du bra?
- Jag tror det, kom.
- Men ska vi inte ta upp det här först?
- Jag orkar inte..
- Men Justin, det var vi som gjorde det, är det inte bäst att vi tar upp det?
- Du kanske har rätt..

Vi gick till städ skåpet, tog ut en liten damsugare och bärde upp den till trappan där allt glas låg.
Vi soppade snabbt upp allt glas och gick sedan upp till mitt rum igen.
Jag la mig direkt på min säng när vi kom in i mitt rum, Stella följde efter men satte sig bara på säng kanten.

Mitt huvud värkte fortfarande, men inte lika mycket. Det var säkert bara bra att jag gick ut från rummet ett tag.

- Ärligt Justin, vad är det? har något hänt? du beter dig jätte konstigt..
- Nej, men jag mår bra nu.
- Är du säker?
- Ja, jag är säker.
- Okej då..

Hon suckade djupt och jag förstod att hon inte trodde på mig, men jag sa sanningen. Jag mådde ju bättre och ville inte sitta här och bara ruttna.

- Är du bra på Xbox360? frågade jag och hon kollade oförstående på mig.
- Va? vart kom det ifrån? men ja, jag är grym!
- Jag slår dig lätt.
- Haha, sure..
- Yes, ska vi slå vad?
- Ja, det ska vi.

Jag var inte bredd på det, jag trodde hon skulle säga nej. Det brukar alla göra när jag frågar dom så, antligen så är hon dålig på det men vill skrämma mig eller så är hon grym och tror hon kommer vinna över mig, haha. Det får vi se hur det går.

- Bra, 150 kronor? sa jag och gav henne "ge-upp" blicken, men som sagt. Hon gav inte upp.
- Deal, på ett vilkor?
- Vad som helst för dig älskling.

Stella's perspektiv:

- Yes, ska vi slå vad om det?
- Ja, det ska vi.

Orden bara ploppade ut ur min mun, det var inte alls meningen. Orden var fel placerade och skulle verkligen inte komma ut just den här tid punkten. Jag kunde inte köra Xbox360 eller vad det hette, det ända jag har kört är något rörelse spel eller något hos Jacey, Wii hette det nog. Och det sög jag på, jag klarade inte ens att vinna över varken Jacey eller Lauren's små syskon.. usch, nu kommer jag bara göra bort mig. Men jag måste spela med, det kanske kommer funka, då kan han bli lite rädd och backa ur.

- Bra, 150 kronor? sa han och gav mig en blick där han menade typ "ge upp nu, du klarar det aldrig", men jag tänkte inte ge mig, även fast det är sjukt och att jag kommer slösa bort 150 kronor på det här..
- Deal, på ett vilkor?
- Vad som helst för dig älskling.
- Att jag får välja spel..
- Ah, Okej då.. det där sved rejällt! sa han och tog sig på bröstet.
- Hahah, okej. Vart ligger Playstationet då?
- För det första heter det Xbox360 och det ligger där nere i vardagsrummet..
- Jaja, playstation, Xbox360.. typ samma. mumlade jag och han himlade bara med ögonen.

Jag sprang fort ut ur hans rum med Justin i hälarna, när jag kom till trappan så stannade jag för att kolla efter vart han var någonstans.. men jag ser honom inte någonstans. Jag började se mig lite omkring med ser fortfarande honom inte, jag gick tillbaka till hans rum för att se om han gått tillbaka för att hämta något eller så, men det var visst också fel. Istället att slösa tid på att gå runt och leta i hans rum efter han så gick jag tillbaka till trappan och ställde mig vid räcket, jag kollade nerför trappan och det första mina ögon fastnar vid är en glasbit, en enda kvar.

Jag kände ett par armar spännas runt min midja och någon som börjar sniffa på min hals, jag vänder mig kvickt om och ser att Justin står där med ett smile på läpparna.

- Vart gick du? frågade jag och hans armar tryckte mig närmare honom.
- Gömde mig, ville överaska dig.
- Oj, vad bra det gick.
- Haha, kom så går vi ner.

Han tog min hand och gick före mig ner i trappan, när vi gått halvägs kommer vi till den lilla "plattformen" där Justin tappa glaset och jag känner något sticka i min fot. Fuck. Glasbiten...

sådär, förlåt igen för den usla uppdateringen men här fick ni iallafall en till :) kommentera nu! Bieber Love - Lovisa

Kommentarer
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeeeeeeeeer!!

2011-05-26 @ 08:51:01
Postat av: Anonym

Skiit bra. meeer :D

2011-05-26 @ 15:22:50
Postat av: Julia

Såhäääääääär grymt!

2011-05-26 @ 20:07:34
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: Anonym

aboouu asbra

2011-05-26 @ 22:18:18
Postat av: Anonym

JÄTTE BRA läs gärna min okså:)

2011-05-26 @ 22:47:07
URL: http://mystoorie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback