You are the key to my heart - Chapter 88

Allt var vitt, som allt annat i mitt rum och det fanns en liten pall i mitten av Walk in colseten. Jag var helt stumm, fick inte fram ord, det var som alla mina drömmar precis har uppfyllts, på bara några dagar..


Frammåt spolning, Två veckor senare/ Stella's perspektiv:

Tänk, det var två hela veckor sedan jag flyttade in hit. Hos min egen mamma. Och det var två veckor sedan jag såg Justin sist.. Varenda minut tänker jag på honom, det vill jag inte egentligen. Men han är som en väckarklocka som är inställd på att ringa i mitt huvud varje minut.. det går inte att undvika att jag saknar honom, jag köpte till och med en tidning för att Justin var med i den och tog ut affishen på honom ur tidningen och satte upp på min vägg.

Jag tog min gym väska, satte upp mitt hår i en hög toffs, la ner extra kläder som jag skulle ha efter och började gå ner mot köket där mamma stod och lagade frukost, jag hade egentligen känt det redan från övervåningen, det går inte att inte känna lukten av ägg och bacon. När jag kom in i köket kollade hon lite underligt på mig.

- vad gör du uppe klockan 09.00 en lördagmorgon?
- Jag tänkte åka till gymmet, måste hålla sig i form vet du. sa jag och blinkade mot henne.
- Men ska du inte ha något i dig innan du åker?
- Nej tror inte det, då kommer jag nog bara få håll..
- Okej, men ska jag skjusa dig eller tar du bussen, jag ska ändå och jobba lite nu så då kan jag lika väl släppa av dig.

Det var förns nu jag såg att hon hade på sig sina arbets kläder, eller om det nu finns speciella kläder till Stylister.. för när mamma ska ta på sig såkallade "arbetskläder" hade hon alltid vanliga bara att hon lägger till ett skärp eller vad det heter där man lägger allt smink och så. och nu tänker nu säkert, "men hon var ju Stylist?" och, ja. det är hon men det hon jobbar med är allt inbakat, makeupartist och stylist, det är samma grej.

- jaha, ska du jobba? vem ska du styla?
- Jag tror att det var en photoshoot för Kesha och sedan skulle jag till kontoret och fixa lite papper.
- Okej, men skulle du kunna skjusa mig då? så tar jag bussen hem.
- Såklart älskling, men då åker vi nu då?
- Men mamma, maten?
- den är redan klar, jag ställer in den i kylen om du vill ha när du kommer hem.
- Okej.

Vi gick ut till hallen, jag tog på mig mina skor, satte på mig min skinnjacka i ett svep och gick ut till Ferrarin, jag kunde inte sluta titta på den, den är sjukt cool! Och man ska bara se allas miner när man kör förbi dem på gatan, det är som om dom aldrig sett en bil förut. Vi satte på oss bälterna och körde ut från uppfarten.

- Mamma vad är det för datum idag? frågade jag och mamma kollade i sin lilla almanacka hon hade ställt i bilen.
- 13 Januari. sa hon och återgick till vägen.
- Då är det bara två månader och 20 dagar kvar till min 16 års dag! sa jag lyckligt.
- Haha, just det. 2 April va?
- Du är min mamma, du borde hålla reda på det men ja, det är 2 April.
- Vad önskar du dig då?
- Haha, har inte börjat på en önskelista än, och jag har allt jag någonsin viljat ha.
- Har du en dator?

Just det! Fan! jag har inte haft uppe datorn något under dom här två veckorna så mamma vet ju inte om sprickan.. ska jag bara säga "nej" och slänga min dator? men då ljuger jag för henne.. eller ska jag berätta?

- ööh.. typ av.. sa jag lågt.
- jag har inte sett en dator?
- nej men det är för att den fick en liten spricka på planet..
- vad det med hela "Justin-Lauren" grejen det hände?
- Mm..
- Okej, men du får en ny gumman, snart.
- VA?! TACK! Du är bäst!
- Haha, du med gumman.

Vi åkte i några minuter till innan vi kom fram till gymmet och jag hoppade ur bilen och gick snabbt in till receptionen, jag har redan tränat här flera gånger så jag fick ett års kort, jag gav fram det till hon som stod i receptionen och jag gick genom en dörr in till omklädnings rummen, jag tog snabbt av mig mina vita converse och ställde dom på en liten hylla brevid ett par svarta boots och gick in till damernas omklädnings rum. Jag tog ett ledigt skåp, la in min väska och jacka där och tog på mig mina skor.

Justin's perspektiv:

- Justin? Justin? Justin? hörde jag någon säga, jag hoppade till och såg att min producent Eric var lite irriterad.
- Va? oj, ja? sa jag.
- Lät det bra eller?
- Va? vad?
- Men vad är der bro? du har varit helt borta idag, du brukar älska att gå till studion, vad här hänt?
- äh, inget..

Jag kunde verkligen inte säga, det har gått två veckor. Två veckor sedan jag mötte hennes blick igen.. Hon är här någonstans, jag vet bara inte vart. Eric hade rätt.. dom senaste veckorna har jag varit riktigt borta, jag har bara tänkt på henne. Hur jag ska göra, vad var det med henne? vad var det som hon blev så sur på? hon vände bara bort blicken och stack? Det är inte den Stella jag lärde känna, den Stella jag känner är hon som alltid har ett leénde på läpparna, som alltid skrattar åt mina skämt.. även fast dom inte ens är roliga.. Det är den Stella jag känner.

- Men kom igen.. klockan är 13.30, du har suttit så här sedan klockan 10.00 idag. Något är det.
- Men nej, jag orkar bara inte idag.. tror jag åker hem. sa jag och kollade med en frågande blick på Scooter som nickade förstående.

Det ända jag ville var bort, bort från alla människor som inte fattade..
Jag öppnade min bil och åkte ut från parkeringen. Det var ingen fin dag skulle man väl kunna säga, det var mulet och såg ut som om det skulle börja regna när som helst.
Efter ett par minuter ser jag flera regn droppar träffa rutorna på bilen.

Medans jag kör ser jag en busshållplats som är tom, helt plötsligt så kommer en tjej snabbt gåendes mot hållplatsen med nerdragen luva får att inte få regn på sig, av någon andledning så stannar jag. Jag känner igen den tjejen, kan det verkligen vara.. nej? eller?
Sådär ja :) vad tycker ni? två långa idag :D nu är jag snäll som lägger ut en till idag faktist ;) 16 kommentarer för nästa. Bieber Love - Lovisa

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-05-02 @ 00:48:38
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: elin

I love it!! <333

2011-05-02 @ 01:27:53
URL: http://lovestoriessnoveller.blogg.se/
Postat av: Julia

Awesome!!!

2011-05-02 @ 06:58:12
URL: Ähttp://abieberstorie.blogg.se
Postat av: E :)

Gryyyyyymmmmtttt bra!!!!!

Mermermermermermer <3

2011-05-02 @ 08:10:01
URL: http://bbieberlovestory.blogg.se/
Postat av: josefine

Bäst! Meeeer

2011-05-02 @ 09:14:23
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: Anonym

meer

2011-05-02 @ 15:33:18
Postat av: Sandra&Matilda

MEER!:D

2011-05-02 @ 16:25:23
URL: http://astoryaboutjb.blogg.se/
Postat av: Demhat

Meeeeeeeeeeeeeeer

2011-05-02 @ 16:27:43
URL: http://foreverjustinvanessa.blogg.se/
Postat av: Elise

mera :D :D

2011-05-02 @ 16:36:08
Postat av: Elvis I Kvinnlig Form :D

Meeer :D

2011-05-02 @ 16:51:15
URL: http://alwaysbieberfever.blogg.se/
Postat av: Maja

Mer snälla :DDD

2011-05-02 @ 17:31:22
Postat av: Emma

mer :)

2011-05-02 @ 17:49:04
Postat av: Anonym

asbraa

2011-05-02 @ 18:23:42
Postat av: Linnea :)

mmmeeeerrr :D

2011-05-02 @ 18:36:18
Postat av: Julia

meera (L)



2011-05-02 @ 19:29:10
URL: http://justindrewbstory.blogg.se/
Postat av: tuva ;)

Älskar't :D

2011-05-02 @ 19:43:22
URL: http://adoreme.devote.se
Postat av: Julia

assooo omg vaaa gryyym! :D

2011-05-02 @ 19:49:20
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: jose

super, spänning :) mer...

2011-05-02 @ 21:00:51
Postat av: Fredrika

braa!!!!!

2011-05-02 @ 21:08:48
URL: http://jjustinbbieberstories.blogg.se/
Postat av: Yar

Älskar storien. Äntligen träffas dom igen.. eller? :P Meer

2011-05-02 @ 21:55:22
URL: http://typyaris.blogg.se/
Postat av: Demhat

Jag kan inte kommentera inlägget ovanför men den var as bra! Meeeeeeer

2011-05-02 @ 22:12:58
URL: http://foreverjustinvanessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback