You are the key to my heart - Chapter 98

Jag log och gick in i köket, som mamma sa så stod det färdig äggröra och bacon i kylen. Jag tog ut den, satte in den i micron och ställde timern på 2 minuter. Jag hoppade upp på köksön medans jag väntade och bara satt och dinglade med benen. Sedan kom jag på att jag kankse borde hämta radion så jag gick in till städskåpet där mamma ställer alla onödiga saker, jag rotade fram radion, jag tog med den ut till köket och försökte få igång den. Tillslut funkade den och jag hörde Justin's underbara röst.


Hela jag stelnade till och jag stod bara helt still mitt på köks golvet och lyssnade på hans underbara röst. Jag kunde inte få nog, det funkade bara inte. När Liam, som han som intervjuvade verkade heta, frågade Justin vem brunetten han kysste var så blev han tyst, jag kunde tro att han tänkte igenom vad han skulle säga.

Jag greppade snabbt tag om min mobil, tryckte snabbt upp ett nytt meddelande och skrev.

"Justin.. Jag lyssnar just nu, och säg det. Säg sanningen, jag orkar verkligen inte mer. Jag vill att du säger det som känns bäst för dig, berätta bara sanningen, det är allt jag bejär. Jag älskar dig. //Stella"

Jag läste igenom smset en gång till innan jag skickade iväg smset, det plingade till och maten var färdig. Jag tog ut min frukost, satte mig vid bordet, jag gick och hämtade radion som stod på köksön och lyssnade medans jag åt.

Man hörde att Liam harklade sig några gånger innan Justin svarade.

- Hon heter Stella McLeé och är min flickvän. sa Justin till slut, mina ögon spärrades upp, han gjorde det.. jag var verkligen lycklig, att han kunde säga det till hela världen utan att skämmas, för mig.. Det bubblade till i min mage, litt leénde blev bredare och jag kunde bara lite sluta le. Jag kunde bara inte få det, att han just sa det. Vi som egentligen ville ha det hemligt.

Jag hörde plötsligt en dunst och ser min gaffel ligga på bordet, det var nu jag märkte att jag var helt stel i hela kroppen, jag visste inte vad jag skulle göra, dom fortsatte intervjuven men jag hade helt stängt örornen, och när jag sedan började lyssna igen så visste jag inte ens om dom pratade om mig längre så jag stängde av radion och hoppades på att Justin kanske skulle kunna berätta för mig vad dom sa istället..

Jag åt upp min mat, ställde ner allt i diskmaskinen och gick upp till mitt rum.
Jag tog upp min dator ur väskan jag hade på planet och det första jag såg var sprickan.. mitt på skärmen, det var den. Jag fick direkt en dålig känsla i magen och ville egentligen bara lägga ner datorn igen, men det var något som sa mig att jag inte borde bry mig. Jag tryckte på start knappen, satte mig i skräddar ställing i sängen och tog upp datorn i mitt knä.

När jag loggat in på datorn så tryckte jag upp internet men det gick väldigt trögt och långsamt, när jag väl kom in på internet efter några minuter som kändes som flera år så skrev jag direkt in oceanup.com i sök rutan och det kom direkt upp en bild på Justin, precis vad jag förstod.

Rubriken var "Justin Bieber erskänner sitt förhållande i B98.5"
Herregud.. hur kan dom hålla allt uppdaterat så fort? det var ju typ bara 20 minuter eller så han berättade? Jag orkade inte läsa, jag ville inte häller missuppfatta om det stod något konstigt, som det blev med Lauren.. vet Lauren ens om att jag var arg på henne? jag har inte pratat med någon av dom sedan jag åkte.. även fast jag vet att jag vill och måste. Jag behöver höra deras röster för att kunna leva, hur har jag stått ut?

Jag klickade snabbt upp msn och ser att både Lauren och Jacey är inne, jag tryckte snabbt upp dom som konversatinon.

Stella: Hej mina älsklingar, saknar er så att det värker i hjärtat!
Lauren: Hej baby, saknar dig mer, du fattar inte hur tomt det är i skolan utan dig.
Jacey: Ååååh, Stella!! Jag saknar dig mer, du fattar fan inte!
Stella: Naaaw, men hur mår ni? har tänk och ringa er men ni har alltid sovit då..
Lauren: Kan tänka mig det, men jag mår bara bra, såg du bilderna?
Stella: Vilka? Dig och Justin?
Laruen: Mm..
Stella: Yes.. men jag vet allt vad som hände, det är lungt.
Lauren: Bra..
Jacey: Såg att du och Justin är tillsammans igen! Vad kul!
Stella: Ja. Och ni måste komma hit, ni ska bara se huset, herregud..
Lauren: Fint? Stort?
Stella: Rikt..!
Jacey: Hahaha, snyggare än mitt?
Stella: Du vet att inget kan vara snyggare än ditt ;)
Jacey: Vad bra ;)
Stella: Men sötnisar, jag måste dra nu, ringer er. Älskar er.
Jacey: Älskar dig!
Lauren: Älskar dig mer!

Jag hörde min mobil ringa nederfrån, jag loggade snabbt ut från msn och stängde av datorn. Jag la tillbaka datorn i väskan och sprang ner för trappan till min mobil. Jag öppnade mobilen och kollade på skärmen vem det var, Justin. Jag fick direkt ett leénde på läpparna och tryckte på svara.

- Hey det är Stella. sa jag glatt.
- Hey baby, är på väg hem från intervjuven nu. Vill du träffas? sa Justin med sin mjuka röst som skärde igenom mitt hjärta.
- Aa, jag kommer över, smsa mig när du är hemma.
- Okej, lyssnade du på intervjuven? frågade han sedan.
- ehm.. ja.. sa jag lite osäkert.
- Du lyssnade inte va?
- Jo, det gjorde jag med jag började dag drömma lite och tappade bort mig..
- HAHAHAH. skrattade han i andra luren.
- Vad? jag drömmde om dig.. sa jag och rodnade.
- Naw, älskling vad gullig du är. Men jag är hemma nu, kom över. sa han och jag rodnade ännu mer.
- Okej, är på väg. Puss. sa jag och la på.

Jag gick över dom ljusa gatorna, direkt känner jag att någon iaktar mig.. jag kollar bakåt, men ingen är där. Jag kollade till höger och vänster, men ingen var där. Jag gick lite till men känner fortfarande att någon kollar på mig. Helt plötsligt så ser jag en blixt, en kamera blixt. Är dom redan efter mig?! jag började springa, snabbare och snabbare. Men alla följde bara efter, efter några minuter ser Justin's hus. Jag sprang mot dörren och knackade i panik på dörren, Justin öppnade dörren och såg med en orolig blick på mig.

så, den här var ganska lång. Förlåt att allt blev konstigt igår, blogg.se hade helt damp. Men kunde inte lägga in bilder eller publicera något inlägg.. Men vad tycker ni? Vad kommer hända med Lauren och Justin? :o Bieber Love - Lovisa

Kommentarer
Postat av: Anonym

asbra

2011-05-09 @ 14:00:12
Postat av: Y

Very good. Vill ha mer :D

2011-05-09 @ 15:16:34
Postat av: Anonym

ASSS BRA

OM DU TYCKER OM JB-NOVELLER KAN DU GÄRNA LÄSA MIN

ELLER OM DU TYKCER OM SKVALLER SÅ KAN DU LÄSA http://welovitall.blogg.se

2011-05-09 @ 15:58:51
URL: http://mystoorie.blogg.se/
Postat av: elin

I love it!!! <333

2011-05-09 @ 17:30:29
URL: http://lovestoriessnoveller.blogg.se/
Postat av: Julia

mera, skit bra skrivit (L)

2011-05-09 @ 19:47:26
Postat av: elena

det var denna jag skulle kommentera super fortsätt

2011-05-09 @ 21:38:56
Postat av: Madeleine

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-05-09 @ 22:16:26
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback