Chapter 12 - Sometimes i hate my job, and life.

”Ehm.. Stratford.” min röst blev lite svagare, Usher's röst blev tystare men suckade sedan djupt.

"Varför?" sa han sedan med en lite lugnare röst.

"Jag ska träffa Ryan och Chaz, min bästa vänner.. sånt har jag aldrig planerat med någon och kommer aldrig att göra häller." Jag betonade ordet 'bästa' och han suckade en gång till..

"Justin, du måste planera in sånt här nu, du är inte vanlig. Du kommer aldrig bli igen, du är världskänd."
Jag visste att det var så, ibland så har jag inget emot det, men jag hatar att jag nu måste enligt Usher planera in alla besök med mina bästa vänner? Det hatar jag. Jag önskar att jag hade lite mer privat tid ibland, men jag vet att det inte går längre.

Audrinas perspektiv:

"Gumman, är du säker på att du inte vill gå?" min mamma drog sin hand över mitt mörka hår och kollar mig i ögonen.

"Jag vet inte, jag vill inte gå när han är där, men jag har ju uppträdandet på Leon's hockey match imorgon.."  Hennes hand slog lätt mot sidan av höften.

"Du behöver inte träna mer till det, se bara till att inte Tom tränar dig mer. Det vill jag inte"

-

Jag vaknade av att någon hoppade på mig i sömnen, mina ögon öppnades och sittandes på min mage ser jag Leon med ett stort smile. Det var det värsta sättet någon kunde väcka mig på, och det visste han.

"Vad fan är det med dig?!" Skrek jag och hoppade argt upp ur min säng.

"Vi är i final i slutspelet, och vi kommer vinna ikväll!" skrek han lyckligt tillbaka och smilade större än förut.

"Men grattis, jag visste det redan för typ flera dagar sedan.."

"Tack för att du förstörde min glädje, jag visste väl också det för flera dagar sedan.. Förresten, bäst för dig att du inte gör bort dig själv på ditt uppträdande, jag vill vara stolt." han vände på klacken och gick med snabba steg ut ur rummet.

Jag samlade ihop mina skridskor, den svart/vita glammiga dräkten jag skulle ha på mig för uppträdandet, la ner mitt smink och borste i väskan och tog på mig mina tränings kläder. Samlade ihop mitt hår till en knut och drog tränings väskan över axlen. Jag kollade en sista gång i väskan att jag hade med mig allt, och då ser jag att jag inte tog mina vanliga slitna bekväma skridskor utan dom nya, mina ögon letade aktivt runt i rummet efter dom andra skridskorna och ser dom sedan i ett hörn med mina gamla gråa gosedjurs elefanter.


 

Förlåt för den dåliga uppdateringen, som alltid, men jag är mitt ute i ingenstans och jag har egentligen inte ens en dator med bra internet men jag gjorde det här för er, när jag kommer hem så ska det bli bättre uppdatering och så, nu är jag taggad fan! Men snälla, skriv bara en kommentar eller något om vad du tyckte om chaptert för mig, för då kommer nästa upp snabbare också ;)


Kommentarer
Postat av: Jenny

sjukt bra! MEEEEER! :*)

2011-09-03 @ 21:02:10
Postat av: Melina

Grymt :)

2011-09-03 @ 21:12:29
Postat av: Linnea

har precis börjat läsa novellen och den är sjukt bra!! ;)

en av dom som jag längtar tills det kommer kapitel på!!! :D

2011-09-03 @ 21:15:06
Postat av: ella

asgrymt!

2011-09-03 @ 21:39:14
Postat av: Julia G

SJUKT BRA! :D mer mer meeeer ;)

2011-09-04 @ 13:04:06
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: Anonym

du är jätteduktig på att skriva! grym novell <3

2011-09-04 @ 14:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback