Chapter 5 - It was just a dream.. right?!

 

Jag sätter mig hysteriskt upp ur sängen och känner hur både jag och hela min säng är helt genom svettig, allt var bara en mardröm.. Jag drog snabbt av mitt tjocka duntäcke, kröp ihop med mina ben mot kroppen och la mina händer för mitt ansikte. Jag vet att det bara var en dröm, men den känns så verklig. Och varför just Ryan? Han jag just träffat, jag har precis fått en kompis här och sedan ska allt det här hända?

 

 

Jag drog mina finger tippar igenom mitt hår och kände hur tovigt det var, jag hatade mitt utseende, speciellt på morgonen. Det ända jag egentligen alltid varit lite stolt över med mig själv var min hud, jag har aldrig riktigt andvänt smink. Under hela min uppväxt har jag varit en pojkflicka, så jag har bara tyckt att smink är töntigt och onödigt. Men några år tillbaka ändrade jag min stil och blev en riktig tjej, om man nu kan säga att den överhuvudtaget finns riktiga tjejer, jag menar, alla tjejer har väl något inom sig som inte lite pojkaktigt? Mina tankar avbröts av att min dörr plötsligt slog upp och Leon springer in i mitt rum som om det var någon efter honom. Jag kollade upp från mina händer och han hoppade till, minst en meter.

”Vad har hänt?!” skrek han och började långsamt backa ut ur mitt rum.

”Du ser, annorlunda ut..”fortsatte han sedan och gav mig ett flin.

”Ursäkta att jag inte har haft den bästa natten i mitt liv då.” sa jag surt, ställde mig upp från sängen och slängde mig kudde på honom.

”Mardröm?”

”Jag vet inte, den kändes så verklig..” Min blick gled snabbt till närmsta spegel i rummet och där svalde jag ner mitt självförtroende till botten av magen..  jag såg helt hemsk ut, värre än så.

”Jag ska nog uhm, ta en dusch och uhm, fixa mig nu, kan du gå?” min röst skakade lite och jag visste själv att jag lät närvös, men Leon kollade bara med en orolig blick på mig och gick sedan direkt ut ur mitt rum. Jag gick direkt in till mitt badrum, jag hade ett eget precis vägg i vägg med mitt eget sovrum, duschade, rakade mig och drog en handuk runt min tunna kropp. Jag gick fram till spegeln, det första min blick drogs till var mitt hår, som nu var blött och helt spik rakt. Jag önskar gärna att jag hade så vanligtvis också, vanligtvis har jag några få lockar i håret. Inte jätte många, men tillräckligt för att det ska bli irriterande. Jag gick snabbt ut ur badrummet och från min spegelbild, till min garderob och tog fram en grön skjorta, vita shorts och ett brunt skärp till det. Jag drog på mig kläderna, gick badrummet för att göra mitt smink och hår. När jag var klar så tog jag på mig ett silvrigt halsband och ett par armband.

 

 

Jag hörde hur dörr klockan tjöt i hela huset, men jag orkade inte gå ner och öppna. Istället väntade jag på att Leon skulle orka gå ner och öppna, men nej nej, efter några signaler till så släpade jag mig ner och öppnade försiktigt dörren, där ute stod Ryan och Chaz.. Min blick fästes snabbt vid Ryan's, han flinade stort och jag började genast att tänka på mig mardröm. Tänk om det faktist kunde hända?

 


Grymt kort och grymt dålig, förlåt men jag ville att ni kunde ha något och läsa när ni vaknade! :) Klockan är nu 00.30 så ni ska vara glada, kommer se ut som en zombie till skolan imorgon, men ni är värda det. Läs inlägget under för förklaring varför jag inte skrivit. Kram.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Mer!

2011-08-26 @ 16:05:29
Postat av: Jenny

Sjukt bra! Snälla MEEEEER! :)

2011-08-26 @ 18:56:47
Postat av: Anonym

asbra

2011-08-26 @ 20:04:21
Postat av: Linda

Merr! Älskar't

2011-08-26 @ 21:57:11
Postat av: Anonym

Sjukt bra, älskar bara mer och mer

2011-08-26 @ 21:57:48
Postat av: Anonym

Snälla mer?!

2011-08-26 @ 21:58:13
Postat av: Camilla

Du är fan författare, skriv mer!

2011-08-26 @ 22:00:24
Postat av: Jasmine

Love it:)

2011-08-27 @ 14:34:46
URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback