You are the key to my heart - Chapter 51

- God jul Stella önskar Jacey. sa Lauren och kollade avundsjukt in i mina ögon. jag suckade och kollade på Jacey.
- vi skulle ju inte ge varandra julklappar? sa jag
- jag vet, man jag ville ge dig det här! sa hon och log värdens bredaste leende.
jag suckade och tog emot paketet och öppnade locket. herregud? det här kan inte vara sant.


(1. Stella's väska 2. Lauren's väska)

Det var en louis vouitton väska.. nej? det måste vara oäkta eller något?
något måste vara fel på den. jag har gått runt i flera år och sucktat efter i alla tidningar.
och det vet Jacey men herregud? jag trodde ALDRIG hon skulle göra det på riktigt!
mina fingrar lekte över tyget på väskan och min mun var vid öppen, jag slog igen mina ögon och öppnade dom igen för att kolla om jag verkligen drömde eller om det var verklighet. och ja, det var verklighet.
- åh, herregud.. var det ända jag fick fram. - den är inte äkta va?
- men vad tror du pucko? sa hon och jag suckade nöjt, jag ville verkligen inte att hon skulle ha köpt en äkta, det skulle ha kostat för mycket. - såklart att den är äkta! jag går inte runt och köper oäkta saker vettu.
jag var nära på och skrika... nej, dö.
jag fick inte fram ett enda ord, vad skulle man säga när ens bästa kompis hade köpt en louis vouitton väska till en?
- herregud Jacey, du fattar väl att du inte kan köpa en louis vouitton till mig? och äkta också? sa jag förrvirrat.
- gumman, vill du inte ha den? är du inte glad? du ska inte tänka på pengarna utan på tanken, sluta tänk på hur mycket allt kostar och var glad. sa hon och kom fram och kramade om mig.
- tack! tack, tack, tack, tack, tusen gånger om! jag älskar den! skrek jag och
jag såg Lauren kolla avundsjukt på mig igen, jag ignorerade hennes blick men kunde inte undgå att jag tycker synd om henne, jag får en louis vouitton och hon bara står där och får inget? men jag tror iallafall att
Jacey har gett Lauren något hon med, för liksom det är sjukt taskigt och bara ge mig för att hon vet att Lauren älskar Chanel väskor precis lika mycket som jag gillar Louis vouitton väskor..
- det är lugnt, GOD JUL!
vi fortsatte julklappsutdelningen och småbarnen hade nästan leksaker, kläder och annat överallt,
det var helt kaos i vardagsrummet. tur att det var så stort då.. efter en stund låg det bara två eller tre paket kvar
under granen så tog Jacey upp en stor svart, guldig låda och läste vad det stod på.
- God jul Lauren önskar Jacey. läste hon och jag såg att hela Lauren sken upp och tog lådan ur Jacey's händer.
Hon öppnade sakta lådan, och la locket brevid sig. När hon sett vad som låg i blev hennes ögon stora av kärlek och hon satte händerna för munnen för att inte skrika, ungefär som hon och Jacey hade gjort på Meet&Great på Justin's konsert, minnen.. just det! jag har aldrig tackat Jacey och Lauren för att tvinga mig följa med till NY och Justin's konsert. mina tankar styrde iväg och jag kunde inte kontrollera dom, jag började tänka mer och mer på Justin, Mamma och pappa's ljug. Tillslut fick jag mina tankar under kontroll och kunde kontrollera mig på vad Lauren fick och gjorde.
- OH MY FUCKING BIEBER!!!! skrek hon och betonade "bieber".
- hahah, "oh my fucking bieber"? flinade jag.
- vadå? bara för att jag träffat honom betyder det inte att jag gillar honom mindre för det och ska byta orden! skrek hon.
- okej, chilla! men vad fick du?!
hon svarade inte utan tog med darriga händer upp en svart väska, jag såg inte på direkten vilken modell det var. men efter ett tag fattade jag att det såg ut som en Chanel väska. nu fattade jag varför Lauren skrek..
- DU ÄR FUCKING BÄST JACEY!! skrek Lauren och slängde sig i Jaceys famn.
- du med gumman, det är därför jag gav dig den. sa Jacey lugnt och besvarade kramen medans dom vuxna sa "aw".
- ursäkta? Stella är utanför här va? sa jag och lekte sur.
- KOM! skrek dom båda och jag kramade om dom. vi stod där vid julgranen och kramade om varandra medans dom vuxna satt i soffan och sa "aw" hela tiden.

okej, den här var faktiskt ganska normal ;) i'm baack!! förlåt att den kom sent men jag ska göra en till nu, vad tycker ni? 10 kommentarer för nästa, fast mer funkar också ;) kram Lovisa

Kommentarer
Postat av: josefine

meeer! jättebra! längtar tills justin kommer in i bilden igen :D

2011-04-09 @ 17:57:23
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: Elise

mera! :D

2011-04-09 @ 19:48:45
Postat av: julia♥

längtar efetr justiun!! ♥ annars var det bra! ♥

2011-04-09 @ 20:45:56
Postat av: lo

braaa !!!!!!!!!!

2011-04-09 @ 21:40:15
Postat av: Anonym

aaasbraa

2011-04-09 @ 22:30:46
Postat av: lisa

as bra!:)<3

2011-04-09 @ 22:57:04
Postat av: madde

mooreee

2011-04-10 @ 16:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback