You are the key to my heart - Chapter 69

jag kan inte bara sitta här? jag måste göra något åt det här?! jag måste träffa Stella, få veta att hon mår bra. jag bryr mig inte om något annat just nu, bara att jag får träffa henne..

( 1. Bild  2. Text  3. Bild  4. Pattie, Justin och Scooter )

jag vet att jag måste och vill göra något men vad? mamma har ju redan sagt nej till att åka dit..
Jag la mig ner på min säng och tryckte kudden upp i ansiktet, jag hörde dörren öppnas men jag orkade inte kolla efter vem det var, jag bara lyssnade.
- ey, dude. Pattie sa att du var nere, hon hade varit inne och kollat dig, vad har hänt? hörde jag Chaz säga.
- jag vet inte vad jag ska göra.. sa jag bara och tryckte kudden hårdare mot mitt ansikte.
- eyy, du vet alltid vad du ska göra, berätta vad som har hänt så kan vi försöka hjälpa dig? sa Ryan och jag satte mig upp i sängen.
- okej såhär är det, jag fick ett sms av Stellas bästa kompis Jacey att Stella låg på sjukhus och jag vill så gärna åka till henen och se att hon mår bra och så men mamma låter mig inte åka.. men jag måste göra något?! sa jag och suckade.
- wow, tungt bror.. sa Ryan och kliade sig lite i huvudet.
- precis det jag tänkte säga, men kan du inte prata med Pattie en gång till och få henne att ändra sig? frågade Chaz och såg lite stolt ut för att han iallafall kom på någonting som jag kan göra åt saken..
- men hon kommer inte ge sig.. sa jag lite ledsamt.
- men vadå? så det ska du helt plötsligt?! du har aldrig i hela ditt liv gett upp mannen! ska du börja nu?!
- nej såklart inte men..
- inga men? gå bara ner och förklara vad du vill och varför du vill det.
- ska jag berätta allt?
- allt.
- men hon kommer inte fatta.
- Pattie är en ung mamma, hon kommer fatta.
- jag är inte säker på det..
- men kom igen, gå bara ner och prata med henne och om hon inte vill att du ska åka efter får du väl smita ut eller något?
- okej. sa jag.
Jag reste mig sakta upp ur sängen och lämnade Ryan och Chaz bakom mig, jag gick försiktigt ner för trappan och ser mamma sitta i soffan och kolla tv.  Jag satte mig brevid henne, hon fattade att det var något jag ville säga så hon stängde av tvn och kollade på mig.
- jo, mamma? frågade jag
- ja.
- jag vill verkligen åka..
- men du får inte
- mamma du fattar inte.
- nehä, skulle du kunna förklara då?
- För några dagar sedan, innan lntervjuven, fick jag ett sms av Jacey, Stella's bästa vän, som skrev att Stella låg på sjukhus. Jag bröt ihop, jag kunde inte tänka på något annat, du vet allt som har hänt med Stella, och jag saknar henne så grymt mycket, det går inte en sekund utan att jag tänker på henne, vad hon gör, hur hon mår och om hon fortfarande kommer ihåg mig, jag skulle kunna göra allt bara för att få vara med henne i två dagar, hon är inte som alla andra tjejer som älskar och ser artisten Justin Bieber utan ser personen Justin Bieber, förut så gillade hon inte ens mig.. det var hennes bästa kompisar som tvingade henne att ringa mig, och det betyder allt att jag fick prata med henne och bara när jag träffade henne var en av dom mest speciella dagarna i mitt liv, hon betyder allt och jag vill veta att hon mår bra, så snälla, får jag åka?
jag pustade ut efter den långa förklaringen och kollade på mammas ansitkts uttryck,
 det var nära att en tår skulle falla från mitt öga men jag stod emot,
det var just därför allt det jag sa till mamma var sant, vartenda ord..
det var inget jag hittat på från någon kärleks film där mannen skulle få flickans pappa och gilla honom,
nej.. det här kom direkt från hjärtat. Med mina egna ord.. jag såg på mamma's ögon att hon trodde på mig och skulle vilja att jag åkte, men varför sa hon inte bara det?
- Justin.. jag vet inte. sa hon och jag såg smärtan i hennes ögon.
- va?
- jag vet inte om du kan åka.
- men tror du mig inte eller? hon är allt, fattar du? sa jag lugnt.
- jo såklart jag tror dig och jag fattar men..
- men vadå? att jag inte får åka 2 eller 3 dagar för att kolla hur hon mår?!
- du vet att jag skulle vlija det..
- men vad hindrar dig att du inte säger det då?!
- Scooter..
- vadå Scooter?!
- Scooter har sagt att du inte kan åka någonstans, att du måste stanna här i Atlanta ett tag.
- varför?!
- för att du måste vila upp dig och skriva musik, du åker värden runt i vanliga fall.
- men hur länge då?
- 2 eller 3 månader..
- men herredgud?! tror ni på allvar att jag tänker vänta så länge på att träffa henne?!
- nja..
- tror ni seriöst det?!
- ja.. eller, Scooter tror.. inte jag.
- ÄR DU ALLVARLIG?!
- Justin, du vet att jag måste se till att du ska göra vad Scooter säger till mig.
- men mamma, det här är ju ett undantag! 
- varför?
- för att det är Stella vi snackar om!
- du vet att jag vill att du ska åka.
- men varför kan jag inte bara åka då? du behöver inte följa med, Scooter behöver inte veta något?
- jag kan inte gå bakom hans rygg så..
- men du kan hindra mig att träffa en tjej jag älskar?!
jag vet inte varför jag sa så, älskar.. det låter konstigt, men jag tror fakstist att jag älskar henne.
- älskar? frågade mamma lite chockat, hon var väl inte berädd på det.
- öh, ja.. jag tror det.. att vara borta från henne får mig att fatta vad hon betyder för mig..
- isåfall kan jag inte stoppa dig..


Chapter 69 tada!! det blev lite längre än vad jag brukar skriva men jag kunde seriöst inte sluta skriva, hihi xD kom igen nu, om ni kommenterar bra så kommer troligen chapter 70 ut idag också, är på skriv humör :D 9 kommentarer för nästa :) Bieber Love - Lovisa

Kommentarer
Postat av: sanna

meeer :3

2011-04-20 @ 22:20:10
URL: http://justindbstoriies.blogg.se/
Postat av: Demhat

Meeeeeeeer <3

2011-04-20 @ 22:36:42
URL: http://foreverjustinvanessa.blogg.se/
Postat av: Tuva ;)<3

MOOOOOOOOORE, LÖÖÖÖVE IT! :D<3

2011-04-20 @ 23:01:08
URL: http://adoreme.devote.se
Postat av: lydia

hon måste tweeta att hon flyttar till atlanta så han inte åker och letar henne istället !!! :)

GRYMT!

2011-04-20 @ 23:07:34
URL: http://absolutlydia.blogg.se/
Postat av: V

IIIHHH sååååååå sjuuukt bra!!! Han MÅSTE få åka.

Ett kapitel till!! :D

2011-04-20 @ 23:16:25
Postat av: Julia

omg, satt seriöst och försökte hålla tårarna från att falla, fan vad äkta det känns, allt ni skriver liksom! <3

2011-04-20 @ 23:17:25
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: Madde

YEEYY ACTION :D Köör på med meer chapteers!! plz? :D

2011-04-20 @ 23:30:20
Postat av: Anonym

Mer!!

2011-04-20 @ 23:36:30
Postat av: Anonym

Asbra

2011-04-21 @ 01:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback