You are the key to my heart - Chapter 20

vi kramade om varandra och helt plötsligt tar jag chansen och ställer mig på tå och kysser honom. han besvarar kyssen och lägger sina händer om min midja.
- Stella? fårgade han lågt.
- aa? svarar jag och kollar in i hans ögon.
- vill du bli min flickvän?


(sorry, men bild brist.)
jag visste inte vad jag skulle säga, eller göra för den delen... det var som om jag tappade andan totalt. jag visste vad jag ville säga, men varför kom inte dom orden ut ur min mun? det var som om dom hade klistrat fast sig på tungan och hur mycket jag än försökte få ut dom ur munen så gick det inte. jag svalde hårt en gång och justins blick övergick genast till orolig.
- Justin.. sa jag och han svalde oroligt. - ja, ja det vill jag.
jag ställde mig på tå och kysste honom igen.
- är du säker? du verkade inte så säker.. sa han och hans blick blev lite ledsam.
- men tyst och kyss mig. sa jag, han log och kysste mig igen.
- Stella? nu är jag lycklig. sa han och log.
- vadå? var du inte det förut? sa jag och kollade in i hans ögon.
- att gå runt och hela tiden undra om sin dröm tjej gillar en eller inte, blir lite frustrerande. sa han och log.
- va? menar du det? sa jag och kände att jag fick en liten tår i ögat, men blinkade snabbt bort den.
- ja..  men när började du gilla mig? frågade han.
- ehmm.. jag tror jag började gilla dig när jag lärde känna dig, men jag visste det inte då än. sa jag och tittade upp i hans ögon.
- varför sa du inget tidigare? sa han och kramade om mig igen.
- jag vet faktist inte. sa jag och tittade ner i golvet. han log, la sin hand under min haka och lyfte upp min haka.
- det är lungt sötnos, men jag tror jag måste gå nu. sa hon och tittade bort mot Jacey och Lauren som hade börjat vakna.
- haha, aa. vi ses imorgon då. sa jag och kramade honom.
- jag smsar dig sedan. sa han och besvarade kramen.
- hejdå då. sa jag och öppnade dörren för honom.
- jag tror du glömde något? sa han.
- vad? sa jag och kollade konstigt på honom.
- det här. sa han, han kysste mig och jag besvarade den.
- haha, just det. sa jag och kramade honom igen.
- men nu tror jag att jag måste gå. sa han och gick ut ur dörren.
helt plötsligt var det bara vi tre kvar. han hade gått...
jag lutade mig mot dörren och gled sakta ner, allt jag fick in i huvudet just nu var justin. hans underbara läppar, dom hasselnöts bruna ögonen och hans helt perfekta röst men darrar av.
- VAD HAR VI MISSAT?! BERÄTTA, BERÄTTA, BERÄTTA! skrek Lauren och sprang fram till mig där jag satt på huk vid dörren.
- JAG SÅG ATT NI KYSSTES! skrek Jacey och sprang fram till mig hon också.
- varför gör ni det till en såndan stor sak? sa jag och reste mig upp.
- för att det är du och JUSTIN DREW BIEBER?! skrek Jacey och Lauren instämmde.
- ska hela hotellet veta eller? sa jag och suckade.
- men liksom, tänk dig i vår sits.. du älskar någon artist som är din största idol genom tiderna och sedan blir din bästis ihop med honom? det är liksom bäst, bättre än bäst. sa Lauren lite för högt och jag gick och satte mig i soffan.
- han är bara en helt vanlig kille, som alla andra killar ju. sa jag och Jacey och Lauren gick efter mig.
- nej? han är inte som alla andra? han är den kändaste och den sötaste killen i heela fucking världen! skrek Jacey och kollade på mig.
- men aah! okej.. få in det här, jag gillar honom inte för att han är justin bieber utan för att han är den han är? sa jag och kollade på dom.
- okej, men du måste erkänna att det är ganska coolt, iallafall. sa Lauren och kollade på mig med en "eller-hur" blick.
- jag har inte riktigt tänkt på det så än. sa jag och gäspade.
- men tänk på det då! är du trött? frågade Jacey och log.
- aa, men blir ju trött när ni tjatar. sa jag och blikade mot dem.
- haha, snacka.. men vi kanske ska gå? sa Lauren och pekade mot dörren.
- aa, om ni inte vill sova här? sa jag och gäspade igen.
- nej då, det går bra. vi ska ju ändå bara gå typ 2 meter. sa Jacey och blinkade.
- aha okej, du då Lauren? sa jag och kollade på henne.
- jag tror jag går också, men messa när du vaknar så vi kan komma och plåga dig lite till. sa hon och flinade.
- haha, jätte roligt Lauren. sa jag bara och följde dom till dörren.
- ses imorgon, sov gott! sa dom båda och gick.
- ses imorgon. sa jag och låste dörren.
jag gick snabbt till badrummet, bortstade tänderna, satte upp mitt hår i en slarvig knut och tog bort mitt smink.
när jag tvättade mitt ansikte med vattnet så tittade jag rakt in i spegeln och fastnade för min egen spegelbild,  egentligen.. justin kunde dejta vilken kändis han än ville, nästan och han väljer ett fans.. och ett från Sverige dessutom. fast han har ju sagt att han gillar Svenska tjejer och att han skulle kunna tänka att dejta ett fan. men att det blev jag.. som inte ens var eller är ett fan.
jag gick till mitt sovrum och tog av mig mina kläder och satte på mig min pyjamas, eller egentligen var det bara ett par mjukis byxor och ett linne men ändå. jag la mig under täcket och vände mig om för att jag skulle kunna sova. jag låg och tänkte ett tag innan jag somnade med ett leende på läpparna.

sådäär ja :) chapter 20 :D känner mig stolt ;) många av er kommenterar och säger typ, meer drama och liknade.. och ja, det kommer drama.. men vänta lite. allt kan inte komma sammtidigt, hon har ju precis börjat gilla honom ;o vi måste dra ut på det lite ;)
vad tycker ni?

XoXo Lovisa

Kommentarer
Postat av: lisa

Hej!

Jag tycker seriöst att det här är den bästa in novellen jag läst! Den är JÄTTE bra! :)

2011-02-28 @ 23:32:03
Postat av: Emma

meeeeeeeeeer det äger! ;)

2011-03-01 @ 18:28:22
Postat av: Laura

Meer! Jag dööööööööööör! Asså jag tror att det är författare som skriver eller? Puss och kram

Laura!

P.s Lovisa! När är du klar med headern,jag får inte tag på dig via FB! Puss och kram! (igen)

2011-03-01 @ 20:24:41
URL: http://lauraalvarez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback