You are the key to my heart - Chapter 5

- Stella varför är du så dryg mot Justin? frågade Lauren mig.
- För att han är värsta palyern , han byter tjej 24/7 och så är han en bäver. sa jag.
- Asså han verkar typ gilla dig , han sa "cutie pie" till mig för att han trodde jag var du. sa Lauren.
- Men asså han är en kändis , han skulle aldrig kunna falla för en vanlig tjej som mig. sa jag samtidigt som jag tänkte eller kunde han?



(Stella och Justin)


Framspolning till Lördagen, några timmar före konerten/Stellas perstektiv

Jag vaknade med ett ryck och satte mig hysteriskt upp och kollade på klockan, visarna stod på tio i tio.. juste vi är i new york, allt hade gått så snabbt, från flygplatsen till flyget och sedan till hotellet och allt. eftersom det var Jaceys föreldrar som hade bokat allt så fick vi tre natuligtvis olika rum, fast dom ligger brevid varandra såklart. aaaah, idag är det bäverns konsert. jag vill verkligen inte gå, men jag vet att Lauren och Jacey bara kommer dra med mig om jag protesterar så det är lika bra och låta bli, men jag gillar honom inte.. inte ett dugg. han är bara så bögig, jag vet... "varför har han haft tjej då?" men jag fattar inte hur man kan gilla honom, ännu mer att "vara kär" i honom. för det första: han har en bebis röst, kanske inte så mycket nu längre eftersom Lauren har spamat mig med Justins "nya" röst eftersom han har verkat komma i puberteten, lite sent va? för det andra: ham har pott (svamp) frisyr. för det tredje: han är en bäver. nu hade klockan redan blivit nio och jag bestämde mig för att kliva upp ur sägen. jag klev upp ur sägen och gick in till badrummet och kastade lite kallt vatten i ansiktet för att vakna till lite och tog på mig mitt lila linne och ett par mjukis byxor och åkte sakta ner ed hissen till frukosten, jag gick själv eftersom jag trodde Lauren och Jacey sov..
när jag suttit mig vid ett litet bord med två stolar och kollade ut över new york, det var verkligen fantastiskt fint, skulle tänka mig bo hära, när jag börjat äta lite av min macka och drukit lite mjölk hör jag att Teenage dream - Katy Perry börjar spelas och känner att min mobil vibbrerar lite. jag kollar på skärmen vem det är och ser att det är Lauren.
Stella: hey baby. sa jag och tog en tugga av min macka.
Lauren: VAD HAR DU GJORT HELA MORGONEN?!?! skriker Lauren i luren.
Stella: men chilla lite.. klockan är 10.00. sa jag och tog ännu en tugga av min macka.
Lauren: JA?! JUSTIN DREW BIEBERS KONSTERT ÄR IDAG OCH DU GÅR UPP KLOCKAN TIO?!?! skriker Lauren hysteriskt.
Stella: men chilla för i helvete... när gick du upp då? sa jag lungt.
Lauren: KLOCKAN 07.00 FAKTIST! skrek Lauren ännu en gång i telefonen.
Stella: men herregud.. skrik inte, du kan prata normlat, jag hör dig och whaaat?! gick du upp 07.00 för en bäver konserts skull?! sa jag lungt och hoppades på att ljudvolymen skulle sjunka lite, jag ville inte direkt bli döv, eller kanske.. på konserten, då skulle jag iallafall inte höra justin bävers dåliga låtar..
Lauren: okej.. ja? jag gick upp sju, men det är faktist inte vem som helst det är justin drew bieber! sa Lauren som äntligen kunde dra ner på ljudvolymen lite..
Stella: jo.. det är exakt vem som helst, shiiit han är en homeosapiens (människa) precis som du och jag, eller så kanske han är en utomjording? sa jag drömmande.
Lauren: jag vet att han är en människa men ändå? och vi har meet and greet så vi kommer träffa honom! skrek Lauren igen.
Stella: oj, vad coolt då? sa jag ironiskt.
Lauren: men? var är du?! frågade Lauren konsigt och ignorerade mig.
Stella: jag sitter och äter frukost här nere, ni har redan ätit va? frågade jag henne snabbt.
Lauren: ja vi har ätit, men Jacey är här på mitt hotell rum och skulle inte vi kunna börja göra oss iordnig tillsammans inne hos dig? frågade Lauren entustiastiskt (stavning?)
Stella: Lauren, klockan är nu halv elva och konserten börjar klockan fem? svarade jag.
Lauren: och? på ny år tog det tre timmar för bara dig att ta på dig? plus att jag behöver er hjälp, jag vet inte vad jag ska ha på mig.. svarde Lauren mig.
Stella: men okej då, jag tar hissen nu och kommer om cirka tre minuter. sa jag och åt upp det sista av mackan och drack upp det sista av min mjölk och gick till hissen igen.
Lauren: okej, see yah om tre minuter! sa Lauren högt och jag hörde att Jacey fnittrade lite i bakrunden.
jag la på och tryckte på hiss knappen, hissen öppnade sig nästan direkt och jag gick in. allt i new york var så glammigt och coolt.. även hissarna.
dörrarna öppnade sig och jag började snabbt gå mot mitt hotell rum, när jag kom fram tog jag upp nyckeln till mit rum och gick in.. efter jag varit inne i mitt rum i cirka två minuter så kommer Lauren och Jacey in med händerna fulla med shampo, kläder och smink osv
- varför har du inte sagt att du kommit hem?! skrek Jacey och kramade mig.
- för det första, jag har exakt varit hemma i tre minuter och för det andra, vadå hemma? jag bor ju inte ens här, och jag gick och åt frukost? sa jag och kände mig stolt över min braiga förklaring.
- jaja, nu gör vi oss iording tycker jag! skrek Lauren och tog fram en klänning och ett par byxor och en ful tröja med beavers face på.
- vilka ska jag ha? Justin Bieber tröjan och byxorna som är lite sönder eller den här kläningen. sa Lauren och höll upp en sommar kläning.
- Ta tröjan och byxorna, men kan du inte bara ta en snyggare tröja med något finare på? sa jag och blinkade med ena ögat mot Lauren.
- haha, jätte kul Stella.. men okej, jag tar dom, tack! sa Lauren lite ironiskt där i början.
- hahah, varsegod. sa jag.
- kan vi inte spela lite monopol en liten stund? sa Jacey och kom in med ett monopol spel.
- JA! skrek både jag och Lauren sammtidigt.
Efter en stund hade vi spelat ganska länge och jag kollade på klockan, fem i fyra... shiiit jag måste börja göra mig i ordning nu.
- tjejor, jag tror jag går in och dushar och så nu då? sa jag och dom båda kollade på klockan.
- oj! ja.. jag tror vi alla ska börja nu, men jag behöver inte dusha. sa Lauren
- inte jag häller. sa Jacey
jag gick in i badrummet med mina kläder och hoppade in i dushen. det var så skönt att känna varje liten vatten droppe rinna ner för min kropp. jag shamponerade mitt hår, tog i balsam, rakade benen, gjorde en hår inpackning och smörde in mig. jag gick ut ur dushen och gjorde en turban på huvudet och gjorde en facemask, när jag tvättat bort allt från ansiktet så satte jag på mig mina kläder, lockade mitt hår lite och tog några drag med mascaran.

 
  (Stellas outfit)                                  (Stellas facelook)

jag gick ut från badrummet och där till min förvåning stod Lauren och Jacey som hade tagit på sig och sminkat sig och granskade mig från topp till tå.
- herregud.. vad söt du är! skrek dom båda och kastade sig omkring mig.
- haha, taack ni med! hur mycket är klockan? frågade jag och släppte dom.
- taack gumman, emm.. klockan är tjugo över fem då taxin borde komma nu.. sa Jacey och kollade ut igenom fönstret.
- vääänta? varför ska vi vara där så tidigt? frågade jag förrvirat.
- meet and greet, daaah! sa Lauren och lekte fjortis.
- haha, och det är? sa jag.
- jag berättade ju det förut! sa Lauren ocg kollade in i mina ögon
- men jag orkade inte lyssna. sa jag bara och kollade tillbaks.
- okej.. vi kommer att få träffa JUSTIN DREW BIEBER! skrek båda Lauren och Jacey.
- ååh, great? kan det bli bättre? sa jag irosiskt.
- sluta vara så negativ och se det posivtivt istället? sa Jacey och kollade in i mina ögon med en snäll blick.
- det finns inget som är positivt? sa jag bara och gick ut och kollade igenom fönstet.
- oj, taxin har kommit, vi ska åka nu! skrek Lauren och började gå mot dörren.
jag tog min svarta väska med blommor på och la ner mobil och öron proppar, man vet aldrig när man behöver dom. jag gick mot dörren satte på mig mina vita converse och låste dörren och la ner nykeln i väskan.

när vi var framme så gick vi till entrén och hon i kassan ringde någon och efter några minuter så kom en stor svart man som sa att vi skulle förja efter honom. vi gjorde som han sa och jag hörde flera gånger Lauren och Jacey viska till mig "fett coolt, det där är Justin Biebers säkerhets vakt, Kenny" och pektade på den stora svarta killen som gick före oss. Hur fick dom reda på allt? Vi gick in i en gränd och killen som verkade heta Kenny öppnade en dörr där det stod "backstage" på och hållde upp den för oss.
Vi gick in och kom in i ett stort rum med affischer på Justin Beaver och hans tour över allt, Kenny ledde oss till ännu ett till rum och pekade på en soffa och kan menade att vi skulle sätta oss ner och det gjorde vi.
- vänta här så ska jag hämta JB. sa han bara och gick.
- OMFB, OMFB, OMFB, OMFB! var det ända Lauren sa och dem båda satt där och piffade till sig i håret, kollade på sminket satt bra och övade på att inte skrika. medans jag satt mitti mellan dom och inte gjorde något.
Efter crika två minuter så här vi en röst som säger.
- okej, vart är dom?
det var bäverns röst, ussch.. okej, jag måset stå ut, för Lauren och Jaceys skull.
När han var på väg in i rummet så stod Lauren och Jacey bara som förstenade och jag bara kollade med hat i ögonen på Justin, kanske jag var för hård mot honom, kanske inte..
När han kom in i rummet så var det han som blev förstenad i dörröppningen, han bara stod och stirrade på mig och det kändes lite obekvämt men jag fattade varför, han kom ihåg mig...



Det här chapterat har jag (Lovisa) skrivit, skulle egentligen publicerat den igår men hann inte :/ ni får två idag istället... (:

xoxo Lovisa


Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskar't, meeeer :D<3

2011-02-08 @ 15:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback