You are the key to my heart - Chapter 1

Tänk dig att du heter Stella McLée , en 15 årig tjej som bor i Stockholm City
och har skilda föreldrar , din mamma är latin amerikan och din pappa kommer från Svergie.
Du bor med din pappa i Stockolm medans din mamma flyttade till Atlanta U.S.A efter
skillsmässan när du var 5 år. Du känner inte din mamma så bra men älskar henne endå.
Dina bästisar heter Jacey och Lauren.


(Bild på dig!)

Jag hör min mobil ringa och kollar på skärmen det stod "Jacey"
Jag suckade och svarade.

Jacey: Vart är du!? nästan skrek hon.
Stella: Lugn jag kommer snart , ska bara fixa mig det lilla sista. svarade jag , typiskt Jacey att vara
så stressad , men iförsig man fyller ju bara sexton en gång och om allt inte var perfekt så skulle
hon vara sur forever and ever..
Jacey: Men KOM! det är min sweet 16 förihelvete , och mamma sa att Justin Drew Bieber kanske kommer! sa hon och skrek det sista.
Stella: Vill du att jag ska bli döv eller något? frågade jag henne och suckade , varför brydde hon sig så mycket
om den där jävla Beaver? Men Jaceys föreldrar var ju stenrika så dem kunde fixa dit vem dem ville..
Jag tryckte fast min mobil och mellan örat och axeln och öppnade min
slitna garderob , jag rotade fram min nya klänning som jag köpt till idag.

(Kläningen)
Jag gick in till mitt lilla badrum och drog några drag med mascaran över mina långa ögonfransar.
Jag kollade snbbt in i mina bruna ögon som genast såg större ut tack vare mascaran.
Jag tog min borste och borstade snabbt igenom mitt långa bruna hår.
Jag lät det vara halvlockigt för jag orkade inte platta det.
Jag snackade lite med Jacey innan hon sa

Jacey: Men kom nu! Jag behöver hjälp det är KRIS!
Stella: Mm , kommer snart men måste ringa Lauren nu. sa jag och vi lade på.
Jag ringde Lauren och efter två singnaler så svarade hon.
Lauren: Hej , jag har pratat med Anna och Fredrik (Jaceys mamma och pappa) om presenten
och dem har fixat det! sa hon med ivrig röst.
Stella: Fett bäst , men måste jag verkligen följa med , jag gillar ju inte ens killen?
Lauren: SKiter jag i du MÅSTE följa med punktslut och slutdiskuterat! sa hon med jobbig röst.
Stella: Okej då.. men ses på festen love ya! sa jag.
Lauren: Love u to. svarade hon och lade på.
Jag gick ut till hallen och satte på mig mina vita converse och min svarta skinnjacka.
Jag gick över det mörka gatorna och kom till lokalen där festen skulle vara.
Jag kom in och det såg as coolt ut , temat var "A night in hollywood"
- Äntligen är du här din segis! sa Jacey och kramade om mig.
- Mm here i am! Men fett fint det är här! sa jag och kollade runt.
- Jag vet , man har ju skillz! sa hon och lät mallig.
- Och juste du mååååste sjunga! SNÄLLA! sa hon med bedjande röst.
- Nej , du vet att jag inte sjunger offentligt! protesterade jag.
- Håll tyst och sjung , du sjunger mycket bättre än typ alla jag känner , snälla jag fyller faktiskt år! sa hon och gjorde hennes puppy-eyes.
- Okej då.. svarade jag och suckade.
Det började poppa in folk och tillslut så var hela salen full med folk.
- Du måste sjunga en Justin Bieber låt! Skrek Jacey till mig.
- Jag kan inte ens hans låtar! skrek jag tillbaka eftersom man inte hörde något annars.
- Endå , för min skull! skrek hon.
- Men okej då.. sa jag och Jacey tvingade upp mig på scenen.
- Sjung! sa hon och gav mig en mikrofån och sa att jag skulle sjunga.
Jag svalde hårt och började sjunga
Oh no, oh no, oh

They say that hate has been sent
So let loose the talk of love
Before they outlaw the kiss
Baby, give me one last hug

There's a dream that I've been chasing
Want so badly for it to be reality
And when you hold my hand then I understand
That it's meant to be 'cause, baby, when you're with me

It's like an angel came by, oh and took me to heaven
Like you took me to heaven, girl
'Cause when I stare in your eyes it couldn't be better
I don't want you to go, oh no, so

Let the music blast, we gon' do our dance
Bring the doubters on, they don't matter at all
'Cause this life's too long and this love's too strong
So baby, know for sure that I'll never let you go

När jag sjungit klart så...

Vad tkr ni ska vi fortsätta?

Kommentarer
Postat av: Ellen

jaaa! Omb, den är skitbra ;)

2011-02-05 @ 08:43:35
Postat av: Anonym

feett braa :) meer :D

2011-02-05 @ 09:49:33
Postat av: lovisa

godmorgon(:

2011-02-05 @ 10:09:36
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: It's a Bieber Story

Sv: Absolut, vi lägger upp dig som länk direkt :)

2011-02-05 @ 15:38:49
URL: http://itsabieberstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback