You are the key to my heart - Chapter 40

varför har han inte sagt något? var han rädd att jag skulle bli arg? då har han ljugit om att han inte vet vad mamma gör idag.. men jag tänker inte prata med pappa om det idag eller imorgon. det här ska fan inte förstöra min julafton..


morgonen därpå vaknade jag av att solljuset trängde sig emellan mina gardiner och nådde mina ögon. mina ögon öppnades sakta och jag vaknade till liv. sen kom jag helt plötsligt på vad som hade hänt igår kväll?
var det bara en dröm? hade jag verkligen hittat min egen mamma? nej, jag måste drömma. jag drog till mig min dator som stod bara några meter från sängen och loggade in på facebook, Francisca McLeé stod det längst ner på chatten. hon var inte inne men jag tryckte endå på våran chatt och där stod allt, allt vi sagt igår kväll. där låg allt, min dröm.. att få träffa min mamma, nu kan jag äntligen bara fråga henne. helt plötsligt ploppade en bild upp i mitt huvud, det var jul och jag satt och åt gröt vid middags bordet. ett väl igenkännt anstikte satt brevid mig, mamma. min egen mamma, jag försökte minnas hur hon så ut men jag misslyckades totalt. hon smekte mig kind medans jag åt och klappade mig sedan över mitt långa bruna hår och där framför mig satt pappa, jag kommer väl ihåg hans ansikte, oroligt. jag övergick till verkligheten och kollde ut utanför mitt fönster bara vitt, ett vitt lager med snö över dom inte längre så gröna grässtråerna som man brukade rulla sig i på sommarna när man var minadre. och helt plötsligt, när jag satt och stirrade ut på den vita snön kom jag ihåg vad jag just minndes. det var vinter, bara några veckor till julafton och jag såg i min pappas ögon att han var orolig. sedan blev det tomt i huvudet igen. jag loggade ut från facebook och tryckte upp spotify, jag satte på min egen spellista och hörde hur "Born this way" med Lady Gaga börja. när låten var slut så hörde jag en låt jag kände igen ljuda från datorns högtalare, en av mina favorit låtar. Favorit Girl akustisk av Justin... jag kände flera tårar rinna ner från min kind när han sa "I love you too" till hans fans, jag saknade honom. jag behövde honom. jag behövde honom som jorden behöver vattnet och som en människa behöver mat. jag visste att jag inte borde lyssna på hans låtar men jag kunde inte låta bli, så låten fortsatte låta ur datorn och när den tog slut satt jag i skräddar ställning i min säng och tårarna bara forsade ner för mina osminkade kinder. efter ett tag av tårar och lite för mycket känslor så samlade jag mig och slängde på mig en enkel outfit eftersom lite senare på dagen skulle vi till Jacey och då skulle jag ta på mig ett par andra kläder. jag tog på mig en vit blus och ett par jeans shorts och satte bara upp mitt hår i en slarvig knut i nacken.


jag gick ut från mitt rum och in till köket där pappa stod och lagade frukost, jag ville så gärna bara fråga honom varför han ljugit, vad han visste hon mamma och så vidare men jag stod emot. jag hade redan bestämmt att inte fråga honom tills efter jul, jag ville verkligen inte ha något drama den här julen, bara en helt vanlig julafton med mina nära och kära.
- God morgon pappa. sa jag glatt och kramade om honom bakifrån.
- God morgon solstråle, vad du var glad idag då. sa han och log.
- såklart, det är ju julafton. sa jag glatt igen och satte mig vid bordet.
eftersom vardagsrummet var i samma rum som köket så kunde man både se matbordet från vardagsrummet och tvn från matbordet. jag kollade mot tvn och zappade mellan några kanaler och stannade tillslut på en kanal. hela min kropp stelnade och det sved till i hjärtat.

så, första idag.. kommer fler. promise! har haft det lite omtummlande idag men det kommer fler. kommentera! 5 stycken kommentarer för chapter 41, den är klar och ligger bara för att publiceras. kram Lovisa

Kommentarer
Postat av: caroline

mer! :)

2011-03-30 @ 20:50:25
Postat av: Anonym

asbra

2011-03-30 @ 21:03:04
Postat av: carro

hej, min kompis tipsa mig om den här bloggen, jag började läsa den igår :) jag har läst ut hela och den e JÄTTEBRA!

snälla kan inte 41 komma? :)

2011-03-30 @ 21:15:16
URL: http://allasagercarro.blogg.se/
Postat av: stajna

meeeer!

2011-03-30 @ 21:15:38
Postat av: emma <33

meeeer

2011-03-30 @ 21:34:03
Postat av: bella

MERMERMER

2011-03-30 @ 21:51:30
URL: http://youknowbieber.blogg.se/
Postat av: jopefn

lööve

2011-03-30 @ 22:09:50
Postat av: V

Hittade er blogg idag, har läst alla chapters. Ni är grryyyymt bra på att skriva :D

2011-03-30 @ 23:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback