You are the key to my heart - Chapter 38

det tog nästan hela dagen att pynta granen men sedan blev den riktigt fin! jag gick upp på mitt rum och satte på datorn igen fast denna gång loggade jag in på facebook.
1 ny vänförfrågan.


Francisca McLeé stod det i hennes profil, kunde det? nej. det funkar inte så, eller? jag tryckte på fotonoch det kom upp ett antal olika bilder på henne. han var vacker. riktigt vacker. jag kände igen henne från någon stans långt bak i huvudet som bara inte kom fram. jag accepterade och loggade sedan ut. jag vet att det var fel av mig att inte acceptera någon som jag inte kände men min magkänsla att det var det rätta. att jag skulle ångra mig om jag inte accepterade. jag stängde ner datorn för andra gången och gick ut till pappa.
- pappa, kan vi prata lite? sa jag lite osäkert
- visst gumman, ska bara lägga tillbaka den här. sa han och la liten tomtenisse i en kartong. vi gick och satte oss i våran mellanstora soffa och jag tog en filt om mig eftersom jag kände att jag frös lite.
- pappa? det var någon som letade upp mig på facebook men jag hann aldrig kolla vart hon bodde eller så.. hon frågade vänförfrågan och jag svarade ja.
- Stella Victoria McLeé , du vet att du inte ska svara ja på vänförfrågningar av sådana du inte känner..
- jo jag vet men den här vad speciell, jag känner på mig att jag kommer ångra mig om jag inte svarar ja.
helt plötsligt flick papap en chock och blev sedan ganska över förstående.
- jag förstår gumman.
okej, nu kändes det lite skummt.. från att varit jätte skeptisk till att vara lite över förstående, känns lite skummt. men jag orkar verkligen inte bry mig just nu. imorgon åker jag, pappa och Laurens familj, såklart vi skulle till Jacey. det är som en tradition att vi åker till dom, eftersom dom också har det största av allas hus så är det roligare för Lauren och Jaceys småsyskon att springa runt och leka. jag hade köpt julklappar till alla igår och jag hade gjort av med flera hundra kronor, men jag var verkligen nöjd med alla julklappar. jag kollade upp mot klockan i köket och den stod på 17.30, oj. om bara några timmar är det julafton. hoppas den här julen blir lyckad iallafall, och inget drama i mellan. det var det sista jag ville ha nu. drama.
jag tog filten om mig och mina ögonlock gick sakta igen.

jag måste ha somnat för när jag vaknade så var klockan över tolv och jag bestämmde mig för att gå och lägga mig istället. jag borstade snabbt tänderna och satte på mig min pyjamas. jag måste veta vart hon bode någonstans, jag satte på datorn för trejde gången och klickade snabbt upp facebook. tjejen som verkade heta "Francisca" hade gjort ett inlägg  för bara några minuter sedan, "can't wait, have been wating for this so long". jag tryckte upp hennes profil och kollade snabbt igenom hennes info. hon bodde i Atlanta, USA. brevid hennes profil fanns en liten grön knapp som visade att hon var online. jag jag minst anade ploppade rutan längst ner i vänstra hörnet som visade att jag hade fått ett meddelade. av Francisca. (dom pratar på engelska i chatten)
Francisca: "hej, gumman. kommer du ihåg mig?
Stella: "va?"
vänta? det här var för bisarrt, vadå gumman, vadå kommer ihåg? har jag träffat henne? när? var? hur? mina händer började skaka och en symbol visade att hon skrev.
Francisca: "gumman! jag är så ledsen! jag fattar inte att jag inte sökt upp dig tidigare!"
en än gång så fattade jag ingeting. varför är hon ledsen? vad ska jag tro?
Stella: "vad menar du?"
skrev jag bara, jag kunde seriöst inte skriva något annat.
Francisca: "jag är din mamma gumman."

oooh, draaaama. kommentera! bra/dålig? tack för alla söta kommetarer, ni är bäst. kram Lovisa

Kommentarer
Postat av: josefine

Du är grym !!

vadå hennes mamma, wtf!???!!

meeeer! hur blir julafton? kommer hennes 'mamma' ? och hur blir det med justin? kommer han tillbaka på julaftons kväll ? jag vet inte, jag vill veta !!!

meeer! Skitbra

2011-03-28 @ 22:29:05
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skit bra!. Vad hände med Justin då? Mer mer mer!

2011-03-29 @ 07:30:20
Postat av: Sanna

WTF O.o

2011-03-29 @ 08:59:51
URL: http://shnw.blogg.se/
Postat av: Anonym

sämst lol

2011-03-29 @ 17:40:33
Postat av: Anonym

Skiit bra men vad hände med Justin?! Mermermer!<3

2011-03-29 @ 21:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback